لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه و ایتالیا سیستم میزایل میان‌برد را برای اوکراین فراهم می‌کنند


فرانسه و ایتالیا روز جمعه سوم فبروری (۱۴ دلو) توافق کردند تا سیستم میزایل‌های زمین به هوا را برای اوکراین ارسال کنند، تا این کشور بتواند در مقابل تهاجم نظامی روسیه از خود دفاع کند.

سباستین لکورنو،‌ وزیر دفاع فرانسه روز جمعه گفت که سیستم میزایلی سیار میان برد موسوم به "MAMBA" خود را به اوکراین ارسال می‌کند. این سیستم میزایل به گونه‌ای طراحی شده است که تهدید‌های هوایی از جمله میزایل و طیاره‌های بی سرنشین را خنثا می‌کند.

به گفتهٔ وزیر دفاع فرانسه این نوع سیستم میزایل توسط اعضای ناتو-فرانسه و ایتالیا تولید شده و به اوکراین کمک می‌کند ''تا در مقابل طیاره‌های بی سرنشین، میزایل‌ها و طیاره‌های روسیه از خود دفاع کند."

وزارت دفاع فرانسه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که فراهم‌آوری این سیستم میزایل در پاسخ به تقاضای الکسی رزنیکوف،‌ وزیر دفاع اوکراین صورت می‌گیرد. در این اعلامیه آمده است که رزنیکوف این درخواست را از وزیران دفاع فرانسه و ایتالیا کرده تا غیرنظامیان و زیربناهای اوکراین را در برابر حملات هوایی روسیه محافظت کند.

رزنیکوف سه‌شنبهٔ گذشته از پاریس، پایتخت فرانسه، دیدن کرد و در عین روز، وزیر دفاع فرانسه در پاریس گفت که کشورش توافق کرده تا ۱۲ توپخانهٔ نوع هویتزر سزار و سایر تجهیزات جدید دفاع هوایی را برای اوکراین فراهم کند. فرانسه قبل از این نیز ۱۸ توپخانهٔ نوع هویترز سزار را برای اوکراین فراهم کرده بود.

ارسال سیستم میزایل MAMBA از چندین هفته زیر بحث قرار داشت و در نهایت روز جمعه پس از تماس تیلفونی میان وزیران دفاع فرانسه و ایتالیا،‌تصمیم در این مورد نهایی شد.


سیستم میزایل MAMBA مشابه سیستم میزایل پتریوت امریکا است. بر اساس اعلامیهٔ وزارت دفاع فرانسه،‌ این سیستم در بهار سال روان میلادی به اوکراین انتقال داده می‌شود.

توافق فرانسه و ایتالیا برای ارسال سیستم میزایل MAMBA برای اوکراین در حالی صورت گرفته است که حکومت آلمان به تاریخ ۲۵ جنوری ( پنجم دلو) اعلام کرد که ۱۴ تانک پیشرفتۀ لیوپارد-۲ را برای اوکراین فراهم می‌کند، اقدامی که راه را برای دیگر کشورهای علاقمند اروپایی باز خواهد کرد تا این جنگ افزار را به اوکراین فراهم کنند.

XS
SM
MD
LG