لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه محصولات قاعدگی را به دختران دانشجو رایگان می‎دهد


حکومت فرانسه اعلام کرده است که از این پس محصولات قاعدگی یا وسایل بهداشت عادت ماهوار به گونۀ رایگان در دسترس دختران دانشجو قرار خواهد گرفت.

فریدریک ویدل، وزیر تحصیلات عالی فرانسه روز سه شنبه ۲۳ فبروری (پنجم حوت) گفت که تا چند هفتۀ آینده دستگاه‌های حاوی تامپون، دستمال‌های پاک بهداشتی و دیگر محصولات قاعدگی در خوابگاه‌های دانشجویان و مراکز صحی پوهنتون‌ها نصب خواهد شد.

خانم ویدل گفت که حکومت در نظر دارد که تا آغاز سال جدید تعلیمی، سپتمبر ۲۰۲۱، وسایل محافظت و بهداشت قاعدگی را برای تمام زنان و دختران دانشجو و کارمند در نهادهای آموزشی رایگان بسازد.

سکاتلند در ماه نومبر سال گذشته نخستین کشور جهان بود که وسایل بهداشت قاعدگی را برای همه رایگان ساخت. این اقدام به تمام فعالانی که در این زمینه فعالیت داشتند، در سرتاسر جهان الهام بخشید.

در انگلستان، وسایل بهداشت قاعدگی به گونۀ رایگان در تمام مکاتب ابتداییه و متوسطه قابل دسترس است. نیوزیلند نیز هفتۀ گذشته اعلام کرد که اقدام مشابهی می‌کند.

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه در دسمبر سال گذشته اعلام کرد که به مشکل "فقر قاعدگی" رسیدگی خواهد کرد.

تلاش برای رایگان ساختن وسایل بهداشتی زنان و دختران دانشجو، به دنبال مشکلات اقتصادی جهانی ناشی از همه‌گیری کووید۱۹ که جوانان را نیز به شدت متاثر کرده، شدت کسب کرده است.

شمار زیاد دختران دانشجو به ویژه در کشورهای غربی شکایت دارند که در اثر همه‌گیری وظایف نیم وقت را که در قهوه‌خانه ها و رستوران‌ها داشتند از دست دادند و اکنون شمار زیاد آنان در کنار دیگر ضروریات، قادر به تهیۀ وسایل بهداشت قاعدگی نیستند.

XS
SM
MD
LG