لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه بر صداقت ترکیه در جنگ با داعش شک دارد


مقام‌های ترکی گفته است که هیچ کشوری به اندازۀ ترکیه در جنگ با داعش خساره مند نشده است.
مقام‌های ترکی گفته است که هیچ کشوری به اندازۀ ترکیه در جنگ با داعش خساره مند نشده است.

وزیر خارجۀ فرانسه گفته است در مورد اینکه آیا ترکیه شریک قابل اعتماد در جنگ بر ضد گروه دولت اسلامی در ترکیه است یا خیر، پرسش‌هایی وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود.

ژان مارک ایرو، وزیر خارجۀ فرانسه در صحبت با یکی از شبکه های تلویزیونی فرانسه گفت "این پرسش‌ها را از آنان (ترکیه) خواهیم پرسید. ترکیه تا حدی قابل اعتماد است، اما شک و تردیدهایی نیز وجود دارد. بیایید در این مورد صادق باشیم."

وزیر خارجۀ فرانسه گفته است که این موضوع را در نشست ایتلاف مبارزه بر ضد گروه دولت اسلامی که هفتۀ آینده در واشنگتن برگزار می‌شود، مطرح خواهد کرد.

با اینحال، آقای ایرو به شرح همکاری‌های ترکیه در مبارزه با داعش نیز پرداخت. او گفت "ترکیه کشور بزرگ، عضو ناتو و دارای نقش استراتیژیک است. این کشور طولانی ترین مرز را با سوریه داشته و میزبان دو میلیون و ۵۰۰ هزار پناهجوی سوری است.

پیشتر از این نیز پرسش‌هایی در مورد همکاری صادقانۀ ترکیه در مبارزه با تندروان گروه دولت اسلامی در سوریه و عراق مطرح شده بود، اما رئیس جمهور ترکیه به شدت این انتقادات را رد کرده و گفته بود که تلاش های هیچ کشور دیگری در راستای مبارزه با دهشت افگنی، همسان با ترکیه نمی باشد.

ترکیه به عنوان عضو پیمان ناتو، در شمولیت به ائتلاف مبارزه علیه گروه دولت اسلامی تمایل نداشت و به همین دلیل با انتقادات وسیع جامعۀ بین المللی مواجه شد که گویا تلاش کافی برای جلوگیری از عبور و مرور جنگجویان در سرحدات خود به اروپا، انجام نمی دهد.

XS
SM
MD
LG