لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه به اوکراین طیاره‌های جت جنگی میراژ می‌دهد 


میراژ-۲۰۰۰-۵
میراژ-۲۰۰۰-۵

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، روز پنجشنبه ششم جون (۱۷ جوزا) اعلام کرد که طیاره‌های جنگی نوع میراژ-۲۰۰۰ را منحیث بخشی از همکاری جدید نظامی با کیف، به اوکراین انتقال خواهد داد.

مکرون گفت: "فردا همکاری جدید خود را آغاز می‌کند و انتقال طیاره‌های جنگی میراژ۲۰۰۰-۵ به اوکراین را اعلام خواهیم کرد... و پیلوت‌های اوکراینی را در فرانسه آموزش خواهیم داد."

رییس جمهور فرانسه افزود که روز جمعه در پاریس،‌ پایتخت فرانسه، با ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین ملاقات می‌کند و به او خواهد گفت که آموزش پیلوت‌های اوکراینی در تابستان امسال آغاز شود.

رییس جمهور فرانسه اضافه کرد که پیلوت‌های اوکراینی به گونهٔ معمول به آموزش پنج تا شش ماهه نیاز خواهند داشت، به این معنی که تا اخیر سال آموزش آنان تکمیل خواهد شد.

با آنهم،‌ مکرون مشخص که به چه تعداد طیاره‌های جنگی میراژ در اختیار نیروهای اوکراینی قرار خواهد گرفت.

امانویل مکرون گفت که اوکراین در بخش آموزش سربازان با "چالش بزرگ" در حالی مواجه است که می‌خواهد ده‌ها هزار سرباز دیگر را برای فرستادن به خط مقدم جبهه آماده کند.

این عالیترین مقام فرانسه علاوه کرد که کشورش لوای ۴۵۰۰ نفری اوکراینی را تجهیز و آموزش خواهد داد تا آنان در زمان برگشت به کشورشان، بتوانند از خود دفاع کنند.

این در حالی است که کیف، بر کشورهای اروپایی برای فراهم آوری حمایت نظامی، فشار‌ها را افزایش داده است.

مکرون گفته است که اوکراین به منظور آموزش نیروهایش خواهان حضور مربیون نظامی متحدین غربی در این کشور شده است.

اما روسیه در جریان هفته هشدار داده گفت که مربیون نظامی خارجی اهداف مشروع برای نیروهای روسی خواهند بود.

گروه

XS
SM
MD
LG