لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه: طالبان دروغگو اند، آنان را به رسمیت نمی‌شناسیم


وزیر خارجۀ فرانسه گفته است که طالبان دروغ می‌گویند و به گفتۀ وی پاریس با دولت نو-تشکیل در افغانستان رابطه‌ای نخواهد داشت.

ژان ییف لودریان، شامگاه شنبه ۱۱ سپتمبر (۲۰ سنبله) در آستانۀ سفرش به قطر گفت: "آنان [طالبان] گفتند که خارجی‌ها و افغان‌ها را اجازه خواهند داد تا آزادانه سیر و سفر کنند و در مورد تشکیل حکومت همه‌شمول و نماینده حرف زدند، اما دروغ می‌گویند."

آقای لودریان در مصاحبه با شبکۀ ۵ تلویزیون فرانسه گفت: "فرانسه از به رسمیت شناختن و داشتن هرگونه رابطه با این حکومت [طالبان] خودداری می‌کند."

وزیر خارجۀ فرانسه گفت که اگر گروه طالبان خواستار داشتن رابطه با جهان و اقتصاد خوب است، باید در عمل نشان بدهد.

تا کنون هیچ کشور جهان طالبان را به رسمیت نشناخته اند و اکثر کشورهای جهان تاکید دارند که آن گروه به تعهدات خود مبنی بر فراهم سازی زمینۀ گذار مصوون برای کسانیکه خواهان ترک افغانستان اند، تشکیل حکومت همه‌شمول، احترام به حقوق بشر، به شمول حقوق زنان و اقلیت‌ها عمل کنند.

قرار است وزیر خارجۀ فرانسه روز سه شنبه با مقام‌های قطری در مورد تخلیۀ شهروندان فرانسه و شماری از افغان‌های همکار با نظامیان و حکومت فرانسه صحبت کند.

آقای لودریان گفت که هنوز هم چند شهروند فرانسه و چند صد شهروند افغان همکار فرانسه در افغانستان باقی‌مانده اند.

در جریان عملیات تخلیۀ نظامی به رهبری ایالات متحده در افغانستان -۱۵ تا ۳۰ اگست – فرانسه حدود ۳۰۰۰ نفر عمدتاً افغان‎‌ها را به بیرون از افغانستان منتقل کرد.

XS
SM
MD
LG