لینک های دسترسی

Breaking News

مکرون: نظامیان فرانسه رهبر داعش را در منطقهٔ 'صحرا' کشتند


امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، گفته است که کشته شدن عدنان ابو ولید صحراوی، یک موفقیت بزرگ در راستای مبارزه بر ضد دهشت افگنی است
امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، گفته است که کشته شدن عدنان ابو ولید صحراوی، یک موفقیت بزرگ در راستای مبارزه بر ضد دهشت افگنی است

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه روز چهار شنبه ۱۵ سپتمبر (۲۴ سنبله) گفت که نظامیان کشورش عدنان ابو ولید صحراوی، رهبر گروه دولت اسلامی یا داعش، را در "صحرای بزرگ" کشتند.

رییس جمهور مکرون در یک تویت کشته شدن این رهبر داعش را یک موفقیت خوانده و گفته است که"عدنان ابو ولید الصحراوی، رهبر گروه دهشت افگن داعش در صحرای بزرگ توسط قوای فرانسوی از بین رفت و این یک موفقیت بزرگ دیگر در مبارزه ما بر ضد گروه های دهشت افگنی در ساحل است."

صحراوی رهبر تاریخی گروه دولت اسلامی در منطقه ساحل واقع در غرب افریقا به شمار می رفت.

در همین حال، دفتر رییس جمهور مکرون گفته است که تندروان این گروه در سال ۲۰۱۷ میلادی حملات مرگبار را بر ضد سربازان ایالات متحده سازماندهی کردند.

دفتر رییس جمهور فرانسه همچنین گفته است که صحراوی در اگست ۲۰۲۰ میلادی شخصا دستور کشتن شش شهروند فرانسه و رانندهٔ آنان را صادر کرد، این شهروندان فرانسه همه امدادرسان بودند.

آقای مکرون در ماه جولای سال روان میلادی گفته بود که به زودی قوای خود را در منطقهٔ ساحل نظم مجدد خواهد کرد و در خط مقدم جبهه در برابر تندروان داعش مبارزه خواهد کرد و در نهایت در آن منطقه حضور نظامی خواهد داشت.

تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش نخست در سال ۲۰۱۴ میلادی در عراق و سوریه ظهور کردند و به سرعت شماری از گروه‌های تندرو در شرق میانه، افریقا و سایر کشورهای اسلامی به این گروه تندرو بیعت کردند.

گرچه تندروان این گروه در عراق که بستر اصلی داعش به شمار می رود با شکست مواجه شده اند، شاخه های این گروه هنوز هم در برخی کشورها از جمله افغانستان حضور دارند و گاه گاهی حملات مرگبار را انجام می‌دهند.

XS
SM
MD
LG