لینک های دسترسی

Breaking News

بلینکن به متحدین امریکا: مبارزه در مقابل داعش را ادامه دهید


انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده امروز ۲۸ جون (هفتم سرطان) از متحدین امریکا خواست تا در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش و به ویژه در مقابل گروه‌های متحد آن در افریقا متمرکز باقی بمانند.

آقای بلینکن در جریان ملاقات با ایتلاف جهانی برای شکست داعش در ایتالیا گفت: "ما پیشرفت‌های عالی داشته ایم زیرا در کنار هم کار کرده ایم، پس امیدواریم بر این مبارزه نظارت خواهید داشت و جنگ علیه این سازمان تروریستی را تا زمان شکست قاطعانهٔ آن ادامه خواهید داد."

او افزود که تلاش‌های این ایتلاف دست‌آورد‌های چشمگیری داشته است که جلوگیری از سرازیر شدن جنگجویان خارجی به عراق و سوریه یک بخش آن بوده است.

وزیر خارجهٔ امریکا گفت که ۱۰ هزار تندرو مرتبط به گروه داعش در قید نیروهای دموکراتیک سوری قرار دارند. او از کشورهای مربوطه خواست تا شهروندان شان را برای احیای مجدد و پیگرد قانونی، انتقال دهند.

این دپلومات بلندپایهٔ امریکایی کمک اضافی ۴۳۶ میلیون دالری بشری را به سوری‌ها و کشورهایی اعلام کرد که میزبان مهاجرین سوریه اند.

آقای بلیکن گفت که این پول در بخش تهیهٔ مواد غذایی، آب، سرپناه، مراقبت‌های صحی، معارف و امنیت مصرف خواهد شد.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ تلاش‌ها برای ایجاد ایتلاف علیه داعش را آغاز کرد که اکنون ۸۳ عضو دارد.

وزیر خارجهٔ ایالات متحده که مصروف سفر کشورهای اروپایی است، امروز در ایتالیا با وزاری خارجهٔ گروه جی-۲۰ نیز ملاقات خواهد کرد؛ ملاقاتی که موضوعاتی مانند همه‌گیری کروناویروس و بحران تغیرات اقلیم در آن شامل است.

XS
SM
MD
LG