لینک های دسترسی

Breaking News

آزمایش کووید۱۹ رییس جمهور فرانسه مثبت برآمد


ریاست جمهوری فرانسه گفته است که آزمایش کووید۱۹ رییس جمهور امانویل مکرون مثبت بر آمده است و قرار است آقای مکرون برای هفت روز تجرید شود.

در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه ۱۷ دسمبر (۲۷قوس) ریاست جمهوری فرانسه آن را نشر کرد، آمده است که آقای مکرون پس از بروز نخستین علایم کووید۱۹ آزمایش شد. بر اساس این بیانیه، آقای مکرون در جریان تجرید، کارهای خود را از منزل انجام خواهد داد.

رییس جمهور فرانسه به فهرست کوتاهی از رهبران جهان پیوست که تا کنون به کووید۱۹ مبتلا شده اند.

دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا، بوریس جانسن صدر اعظم بریتانیا، الکساندر لوکاشینکو رییس جمهور بلاروس، ییر بولسونارو رییس جمهور برازیل و چندین رییس جمهور دیگر نیز قبل از او به این بیماری مبتلا و صحت یاب شده اند.

بر اساس گزارش‌ها، تا اکنون بیش از ۵۹ هزار نفر در اثر بیماری کووید۱۹ در فرانسه جان باخته و شمار مبتلایان آن، نزدیک به دو میلیون و ۴۶۵ هزار نفر رسیده است.

تحقیق در مورد منشای کروناویروس

براساس یک گزارش دیگر، سازمان جهانی صحت روز چهارشنبه اعلام کرد که یک تیم تحقیقاتی را در هفته اول جنوری به چین می‌فرستد تا منشا کروناویروس را که منجر به همه گیری جهانی شده است بررسی کنند.

این تیم ده نفره اطلاعات طبی را بررسی کرده و نمونه های آزمایشی را برای تعیین نحوه انتقال ویروس عامل کووید۱۹از حیوانات به انسان و محل پیدایش آن بررسی می کنند. اکثر محققان بر این باورند که کروناویروس که اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین شناسایی شد، از خفاش ها نشات کرده است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون امریکایی جانس هاپکینز، تا روز پنجشنبه ۱۷ دسمبر (۲۷قوس) بیش از ۷۴ میلیون و ۳۴۶هزار نفر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و اضافه از یک میلیون و ۶۵۱هزار تن دیگر پس از ابتلا، جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG