لینک های دسترسی

Breaking News

کدام رهبران جهان به کووید۱۹ مبتلا شده اند؟


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده به گروه کوچکی از رهبران جهان که به کروناویروس مبتلا شده اند پیوست.

آقای ترمپ گفته است که او و همسرش میلانیا ترمپ به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند.

بوریس جانسن

بورس جانسن، صدر اعظم بریتانیا نخستین رهبر جهان بود که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شد. بوریس جانسن ۵۵ ساله بعد از تشخیص ابتلا به تاریخ ۲۶ مارچ در خانه قرنطین شد و سپس در شفاخانه بستری شد. یک روز پس از بستری شدن در شفاخانه به بخش مراقبت های ویژه انتقال داده شد. مقامات گفتند که به او اکسیجن داده شد اما نیازی به دستگاه تنفس نداشت.

هند

وینکایا نایدو، معاون رییس جمهور هند که ۷۱ سال عمر دارد اخیراً آزمایش کروناویروس اش مثبت تایید شد ولی بیماری او بدون اعراض بود. امیت شاه، وزیر داخله هند ماه گذشته به دلیل ابتلا به کووید۱۹ بستری و بعداً صحت یاب شد. سوریش انگادی، وزیر خطوط آهن اولین وزیر هند بود که از اثر ابتلا به کووید ۱۹ در گذشت.

ایران

ایران، مرکز شیوع کروناویروس در شرق میانه، شاهد ابتلای چندین مقام ارشد این کشور به کروناویروس بود. از جمله می‌توان از اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور و معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده‌ها نام برد. چندین عضوکابینه این کشور نیز به کووید۱۹ مبتلا شده اند.

الکساندر لوکاشینکو

الکساندر لوکاشینکو، رییس جمهور بلاروس که نگرانی در مورد ویروس را به عنوان "یک مرض روانی" رد کرد و نوشیدن ودکا را برای سالم ماندن توصیه کرده بود، در ماه جولای گفت که به این بیماری مبتلا شده است، اما بدون اعراض است. بلاروس یکی از معدود کشورهایی است که اقدامات گسترده ای علیه ویروس انجام نداده است.

از دیگر مقامات ارشد جمهوریت‌های شوروی سابق که به کروناویروس مبتلا شده اند می توان از نیکول پاشینیان، صدرا عظم ارمنستان و میخاییل میشوستین، صدراعظم روسیه نام برد.

ییر بولسونارو

ییر بولسونارو، رییس جمهور برازیل که از آغاز همه‌گیری کروناویروس این بیماری را کم اهمیت جلوه داده و آن را "سرما خوردگی کوچک" می‌خواند، در ماه جولای به این بیماری مبتلا شد. او در آن زمان هایدروکسی کلورکین، داروی ملاریا را برای تداوی بیماری کووید۱۹ پیشنهاد می‌کرد و خود نیز از آن استفاده کرد. او اغلب از پوشیدن ماسک خودداری می‌کرد و رعایت فاصله فزیکی را به مسخره می‌گرفت.

اسراییل

یاکوف لیتزمن، وزیرپیشین صحت اسراییل در ماه اپریل مصاب و سپس صحت یاب شد. آزمایش کروناویروس نزد رفیع پرتز، وزیر در امور بیت المقدس نیز در جریان تابستان مثبت شده بود.

هون اورلندو هرنندوز

هون اورلندو هرنندوز، رییس جمهور هندوراس در ماه جون اعلام کرد که او و دو فرد نزدیک به او، به کووید۱۹ مبتلا شده اند. آقای هرنندوز برای مدت کوتاهی بستری و سپس از شفاخانه مرخص شد. او در گردهمایی اخیر رهبران جهان در سازمان ملل متحد خواستار دسترسی عادلانه به واکسین کروناویروس شد و گفت: "آیا مردم باید بمیرند؟"

الهندرو جیامتی

الهندرو جیامتی، رییس جمهور گواتیمالا در ماه سپتمبر به کروناویروس مبتلا شد. او طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت: "علایم من بسیار خفیف است. تاکنون جان دردی دارم، دیروز بیشتر از امروز درد داشتم، مانند سرماخوردگی شدید… من تب ندارم ، کمی سرفه می کنم."

جنین انیس

کروناویروس جنین انیس، رییس جمهور موقت بولیویا را نیز در ماه جولای به انزوا کشانید. اما او گفته بود که وضعیت صحی اش خوب است.

هویس ابینادر

هویس ابینادر، رییس جمهور تازه انتخاب شده جمهوری دومنیکا هنگام کمپاین انتخاباتی‌اش به کووید۱۹ مبتلا و سپس صحت یاب شد. او پیش از انتخابات ماه جولای هفته ها را در انزوا سپری کرد.

شهزاده البرت دوم

قصر موناکو در ماه مارچ از ابتلای شهزاده البرت دوم، حاکم این قلمرو کوچک در مدیترانه خبر داد. او اولین مقام دولتی بود که علناً ابتلا به این بیماری را اعلام کرد.

افریقای جنوبی

وزرای دفاع، انرژی و کار افریقای جنوبی در ماه های جون و جولای به این بیماری مبتلا شده بودند.

سودان جنوبی

ریک مچیر، معاون رییس جمهور سودان جنوبی و چندین تن از وزرای کابینهٔ این کشور نیز به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

گامبیا

اساتو توری، معاون رییس جمهور گامبیا و وزرای مالیه، انرژی و زراعت این کشور در ماه جولای به بیماریکووید۱۹ مصاب شدند.

گینی بساو

نونو گومیس نبیام، صدر اعظم گینی بساو در ماه اپریل گفته بود که به بیماری کووید ۱۹ مبتلاشده است.

XS
SM
MD
LG