لینک های دسترسی

Breaking News

پناهجوی جوان افغان مهمان دختر فرانسه‌ای شد


شیر بهادر، جوان ۲۶ سالۀ پناهجوی افغان، که در آرزوی رسیدن به بریتانیا در "کمپ جنگل" در فرانسه به سر می‌برد، فکر نمی‌کرد که روزی مهمان خانۀ یک دوشیزهء جوان و مهربان فرانسه‌ای شود.

ماریون، بانوی رضاکار فرانسه‌ای، که به گفتۀ خودش از طریق یک سازمان امدادرسان مهاجرین به پناهجویان مستقر در کمپ جنگل امدادرسانی می‌کرد، میزبان شیر بهادر است.

قرار بود شیر بهادر برای ملاقات به "دفتر حفاظت مهاجرین و افراد بی وطن" به پاریس برود. ماریون این جوان افغان را شب به اپارتمان خود جا داده و فردای آن روز به دفتر مهاجرین می‌برد.

ماریون به کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان گفته است "به خوبی دیدم که او جوان خوبی است، پس برایش گفتم که می‌تواند پس از ملاقات اش دوباره به منزلم برگردد".

شیر بهادر به خانۀ ماریون مسکن می‌گزیند و هر دو رابطۀ محکم و زندگی خوشی را سپری می‌کنند.

در همین حال به شیر بهادر خبر می‌رسد که عبدالرحمان، برادر نوجوان وی که ۱۶ سال دارد و گمان می‌رفت پس از جدایی از بهادر در مسیر مهاجرت به اروپا درگذشته است، برادر گمشده اش را در شبکه های اجتماعی جستجو می‌کند.

شیر بهادر در مورد عبدالرحمان می‌گوید "در واقع، او به آلمان رفته بود. ما از افغانستان یکجا حرکت کردیم و پولیس در بلغاریا ما را از هم جدا کرد. به آنان گفتم که او برادر من است و می خواهم با او باشم، اما آنان گفتند نه."

پس از جدایی، تماس این دو برادر با هم قطع می‌شود و برخی هم به شیر بهادر احوال می‌دهندکه برادرش که هنگام جدایی در بلغاریا زخمی بود، در گذشته است. اما شیر بهادر می‌گوید که "همواره صدایی در گوشم طنین می انداخت که او نمرده است".

عبدالرحمان نیز پس از یافتن برادرش، شیر بهادر، به فرانسه بر می‌گردد و زیر مراقبت و حفاظت ادارۀ امداد رسانی کودکان قرار می‌گیرد.

ماریون که اکنون شیر بهادر به وی "خواهر" خطاب می‌کند، آمادۀ پذیرایی از عبدالرحمان نیز است. او می‌گوید که رحمان هر یک روز بعد از مرکز حفاظت اطفال به دیدار برادرش می‌آید و اگر بخواهد البته که در این اپارتمان با برادرش بوده می تواند.

کمپ جنگل که به آن کمپ کاله نیز گفته می شود در نزدیکی مرز میان فرانسه و بریتانیا و در کنار تنگۀ آبی دوفر واقع شده است.

زمانی در این کمپ نزدیک به ۱۰ هزار پناهجو به شمول افغان‌ها انتظار ورود به بریتانیا را داشتند. اما پولیس فرانسه در چند نوبت این کمپ را تخلیه کرد، با آنهم گفته می شود که هنوز هم شماری از پناهجویان در این کمپ خودسر اقامت دارند.

XS
SM
MD
LG