لینک های دسترسی

Breaking News

گروه جی-۷ تعزیرات بیشتر بر روسیه و 'تهدید اقتصادی'چین را بررسی می‌کند


رهبران گروه هفت اقتصاد برتر جهان (جی ۷) روز پنجشنبه ۱۸ می (۲۸ ثور) وارد هیروشیمای جاپان شدند تا تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه و محافظت در برابر "تهدید اقتصادی" چین را مورد بحث قرار دهند.

رهبران جی ۷ از جمله جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده طی سه روز تلاش خواهند کرد تا یک جبهه متحدی را در برابر روسیه وچین ایجاد کنند.

بایدن روز پنجشنبه در دیدار با فومیو کیشیدا، صدراعظم جاپان گفت: "ما از ارزش‌های مشترک ازجمله مردم اوکراین که از قلمرو مستقل خود دفاع می‌کنند، حمایت می‌کنیم و روسیه را برای تجاوزات وحشیانه‌اش پاسخگو می‌دانیم."

انتظار می‌رود که ولادمیر زیلینسکی، رییس‌جمهور اوکراین به گونهٔ مجازی در این نشست سخنرانی کند.

کشورهای جی ۷ پیش از این نیز تحریم‌هایی را علیه بانک‌ها و شرکت‌های نظامی روسیه اعمال کرده و سقف قیمت نفت روسیه را تعیین کرده اند. اما انتظار می‌رود در این نشست روی تحریم‌های سخت‌گیرانه‌تر و اقدامات جدید در مورد طیف وسیعی از کالاها از جمله تجارت پنج میلیارد دالری الماس روسیه بحث‌هایی انجام شود.

یک مقام اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۱۸ می (۲۸ ثور) گفت که رهبران گروه هفت اقتصاد برتر جهان (جی ۷) در جاپان در مورد تحریم تجارت میلیارد دالری الماس روسیه گفتگو خواهند کرد تا مسکو را از تامین مالی جنگ در اوکراین بازدارند.

این مقام گفت: "ما معتقدیم که باید صادرات تجارت روسیه را در این بخش محدود کنیم. " اما افزود که بعید است گروه جی ۷ بتوانند در مورد این بحث حساس به توافق نهایی دست یابد.

بر اساس گزارش رصدخانه پیچیدگی اقتصادی انستیتیوت فناوری ماساچوستس، روسیه در سال ۲۰۲۱ تقریباً پنج میلیارد دالر الماس صادر کرده است.

امارات متحده عربی، هند و بلجیم که عضو اتحادیه اروپا نیز می‌باشد، در میان واردکنندگان بزرگ الماس روسی بودند.

این مقام اتحادیه اروپا گفت که خریداری الماس روسیه توسط هند مهم است چون می‌تواند تاثیرات تحریم‌ها بر مسکو را کاهش دهد.

هند روابط نزدیک نظامی با مسکو دارد و هرگز تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم نکرده است.

در نشست سران جی ۷ که قرار است روز جمعه ۱۹ می آغاز و تا روز یکشنبه دوام کند، نرندرا مودی، صدراعظم هند نیز دعوت شده است.

کشورهای جی ۷ در سال گذشته تحریم‌های بی‌پیشینه‌ای را علیه روسیه وضع کرده‌اند، اما در بخش‌هایی که می‌تواند به اقتصادهای اروپایی که هنوز از همه‌گیری کووید-۱۹ بهبود می‌یابند آسیب بزند، با احتیاط قدم برداشته‌اند.

در تهیه این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG