لینک های دسترسی

Breaking News

اختلاف بر سر بودجه؛ بایدن سفرش به آسترالیا و پاپوا نیو گینی را لغو کرد


رییس جمهور بایدن، روز سه شنبه با برخی مقامات کانگرس در قصر سفید دیدار کرد
رییس جمهور بایدن، روز سه شنبه با برخی مقامات کانگرس در قصر سفید دیدار کرد

جو بایدن، رییس جمهور امریکا، سفر رسمی خود به آسترالیا و پاپوا نیوگینی را که قرار بود هفته آینده انجام شود، به دلیل اختلاف بر سر بودجه و سقف قرضه ملی ایالات متحده، لغو کرد.

کارین ژان پییر، سخنگوی قصر سفید، روز سه‌شنبه ۱۶ می (۲۶ ثور) در بیانیه‌ای گفت که رییس ‌جمهور پس از نشست با رهبران هفت کشور بزرگ اقتصادی در جاپان یکشنبه آینده به واشنگتن بازخواهد گشت.

این سخنگوی قصر سفید افزود که رییس جمهور می‌خواهد به دیدار با مقامات کانگرس ادامه دهد تا اطمینان حاصل شود که گانگرس قبل از پایان مهلت مسوولیت‌های ایالات متحده، عمل ‌کند.

اینکه لغو سفر رییس جمهور امریکا چه پیامی برای متحدان منطقه خواهد داشت، جان کربی، هماهنگ‌کننده روابط استراتیژیک شورای امنیت ملی، به خبرنگاران گفت که "رهبران جهان ممکن است این را درک کنند که رییس ‌جمهور می‌خواهد روی این موضوع تمرکز کند که ما برای انجام مسوولیت‌های خود کوتاهی نکنیم".

قرار است که رییس جمهور بایدن روز چهارشنبه برای اشتراک در نشست سران کشورهای جی هفت به جاپان برود. بر اساس برنامۀ قبلی، پس از این دیدار، آقای بایدن برای اشتراک در نشست سران کشورهای چهارگانه به آسترالیا می‌رفت.

قصر سفید، سیاست‌گذاران و بانک‌ها هفته‌ها هشدار داده ‌اند که ایالات متحده به سمتی روان است که بخشی از تعهداتش را انجام داده نتواند، اقدامی که می‌تواند ایالات متحده را به سمتی نامعلوم سوق دهد و پیامدهای جدی از جمله رکود اقتصادی و بحران مالی جهانی داشته باشد.

دفتر بودجه کانگرس که به هیچ جناحی مرتبط نیست، روز جمعه پیش‌بینی کرد که اگر جو بایدن، رییس جمهور و اعضای کانگرس بر سر افزایش قرضه ملی به توافق نرسند، ممکن است ایالات متحده در ۱۵ جون نتواند به تعهدات مالی خود عمل کند.

رییس جمهور بایدن روی سخنان خود ایستاده است و می‌خواهد سقف قرضه را افزایش دهد، اما جمهوری‌خواهان کانگرس که اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارند، تنها در صورتی اختیارات قرضه را بیشتر می‌سازند که بودجۀ مصرفی حکومت به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

در حال حاضر سقف قرضۀ ملی ایالات متحده ۳۱.۴ تریلیون دالر است.

XS
SM
MD
LG