لینک های دسترسی

Breaking News

بوریل: از گرسنگی در غزه به حیث سلاح استفاده می‌شود 


جوزیپ بوریل، رییس پالیسی خارجی‌ اتحادیهٔ اروپا می‌گوید که در جنگ غزه از گرسنگی به حیث "سلاح جنگی" استفاده می‌شود.

بوریل روز گذشته به شورای امنیت ملل متحد گفت که تلاش‌ها جهت یافتن راه‌های بدیل برای فراهم آوری حمایت به باشندگان غزه به این دلیل جریان دارد که گذرگاه‌های زمینی را اسراییل مسدود کرده است.

این دپلومات اروپایی اسراییل را به نقض قوانین بین المللی متهم کرده گفت: "ما بار ها حمله دهشت افگنی هفتم اکتوبر را تقبیح کردیم و در اینجا باز هم آن را تقبیح می کنیم و اسراییل حق دارد از خود دفاع کند. اما ما به همان اندازه و قویاً و بارها گفتیم که دفاع اسراییل باید با احترام کامل به قوانین بین المللی و قوانین بین المللی بشری انجام شود."

این در حالی است که تلاش‌ها برای رسانیدن کمک‌ها به باشندگان غزه که با گرسنگی مواجه اند جریان دارد.

کشورها، سازمان‌ها و ادارات امدارسان امروز ۱۳ مارچ (۲۳ حوت) تلاش کردند مواد غذایی را از طریق زمین، هوا و آب به غزه برسانند.

یک کشتی سازمان خیریهٔ "آغوش باز" اسپانیایی با ۲۰۰ تن مواد خوراکی از قبرس به سوی غزه حرکت کرده است.

در حدود شش کشورعرب و کشورهای غربی، به شمول ایالات متحده، بسته‌های غذایی را از هوا به غزه پرتاب کرده اند و مراکش یک طیاره‌ٔ مملو از مواد امدادی را از طریق میدان هوایی بن‌گورین اسراییل فرستاده است.

اردوی اسراییل گفت که برنامهٔ غذایی جهان که تلاش دارد از مسیری از جنوب اسراییل استفاده کند، شش لاری مملو از مواد غذایی را روز سه شنبه به غزه فرستاد.

سازمان جهانی صحت که برای ۲۵۰۰۰ نفر مواد خوارکی را تحویل داده، گفته است که مردم در شمال غزه در پرتگاه قحطی قرار دارند و مواد خوراکی باید همه روزه به آنجا برسد.

وزارت صحت غزه که در کنترول حماس است، امروز اعلام کرد که شمار کشته شدگان فلسطینی در غزه در اثر حملات اسراییل طی پنج ماه گذشته، به بیش از ۳۱۲۷۰ نفر و شمار زخمیان به بیش از ۷۳ هزار نفر رسیده است.

این وزارت افزود که در ۲۴ ساعت گذشته حد اقل ۸۸ فلسطینی کشته و ۱۳۵ فلسطینی دیگر زخمی شده اند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های فرانس‌پرس و رویترز استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG