لینک های دسترسی

Breaking News

ایشچی: جنایتکار اصلی دوستم است نه محافظانش


احمد ایشچی میگوید منتظر است تا هیأت تحقیق در مورد قضیه اش، با جنرال دوستم چی کاری میکند.
احمد ایشچی میگوید منتظر است تا هیأت تحقیق در مورد قضیه اش، با جنرال دوستم چی کاری میکند.

احمد ایشچی: تا هنوز با جنرال دوستم و یا هم رئیس جمهور غنی از نزدیک ندیده ام.

محمد ایشچی، والی سابق جوزجان که جنرال دوستم را به تجاوز جنسی و بد رفتاری با خود متهم کرده، در مصاحبۀ اختصاصی با صدای امریکا گفت که مجرم و "جنایتکار" اصلی شخص عبدالرشید دوستم بوده و تا پایان روند قضایی و عدلی قضیه، باید وظیفۀ آقای دوستم به حیث معاون اول ریاست جمهوری افغانستان به تعلیق درآمده و ممنوع الخروج قرار داده شود.

لوی سارنوالی افغانستان امروز گفت که هیأت تحقیق در قضیۀ آقای ایشچی و جنرال دوستم، دستور توقیف ۹ نفر از نزدیکان به شمول محافظان معاون اول ریاست جمهوری را صادر کرده است.

آقای ایشچی میگوید که به کارکردگی نهاد های عدلی و قضایی افغانستان باورمند است اما گرفتاری ممکن محافظان جنرال دوستم، خواست اول او نیست. او میگوید که ۹ نفر محافظ و یا هم نزدیکان آقای دوستم فقط شرکای جرمی اند و بس.

در گذشته، دفتر آقای دوستم گفته است که نهادهای عدلی و قضایی افغانستان، صلاحیت بازپرسی از معاون اول ریاست جمهوری را ندارند.

اما سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان گفته است که در خصوص معاون اول ریاست جمهوری، آنان منتظر اند تا شخص جنرال دوستم و یا نماینده قانونی وی برای تحقیق به لوی سارنوالی حاضر شود.

سخنگوی لوی سارنوالی افزوده است که اگر این کار صورت نگیرد هیأت تحقیق در باره خود آقای عبدالرشید دوستم نیز تصمیم اتخاذ خواهد کرد.

احمد ایشچی در مصاحبه اش دلیل اینکه چرا تا کنون با شخص رئیس جمهور غنی یا هم آقای دوستم پس از حادثه و ادعاهای موجود در مورد آن ندیده است، چنین میگوید:

ایشچی: مجرم اصلی دوستم است نه محافظانش
please wait

No media source currently available

0:00 0:07:26 0:00

XS
SM
MD
LG