لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر میدان هوایی قندهار؛ هشدار سکات میلر


سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان امروز اول ماه می (۱۱ ثور) گفت که بر میدان هوایی قندهار حملهٔ "غیرمستقیم" صورت گرفته است.

سونی لگیت، سخنگوی این نیروها در افغانستان در مورد چگونگی و نوعیت این "انداخت" معلومات نداده اما گفته است که هیچ نوع خسارات مالی یا تلفات جانی را در قبال نداشته است.

مقامات افغان نیز اصابت دو راکت بر میدان هوایی را تایید کرده اند.

غوزنگ افریدی، آمر امنیت قندهار به صدای امریکا گفت که نیروهای خارجی چهار راکت دیگر را که در نزدیکی ولسوالی ارغستان آمادهٔ پرتاب بود، از بین بردند.

سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان ویدیوی از سکات میلر، قوماندان نیروهای ماموریت حمایت قاطع ناتو را نشر کرده که وی در آن در مقابل هر گونه حمله هشدار داده است.

آقای میلر گفته است: "برگشت به خشونت بی معنی و غم انگیز خواهد بود. اما اشتباه نکنید، ما وسایل نظامی برای پاسخ قدرتمند به تمامی حملات علیه نیروهای ایتلاف و حمایت از نیروهای امنیتی افغان را داریم. رفتن به این مسیر یک اشتباه خواهد بود."

این در حالی است که گروه طالبان گفته اند که عدم خروج تمامی نیروهای امریکایی تا اول ماه می بر اساس توافقنامه دوحه به این گروه "راه هرگونه اقدام مناسب" را در برابر نیروهای خارجی باز کرده است.

این گروه گفته است که جنگجویان آن اکنون در انتظار تصمیم رهبری طالبان در این خصوص اند.

گروه طالبان پیش از این گفته بود که در صورت باقی ماندن نیروهای خارجی فراتر از تاریخ تعیین شده به "جنگ و جهاد" ادامه خواهند داد.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده پس از اعلام تاریخ خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به گروه طالبان هشدار داد که در این جریان در فکر انجام حملات بر این نیروها نباشد در غیر آن با پاسخ جدی مواجه خواهند شد.

آقای بایدن گفته است: "طالبان باید بدانند اگر آنان در زمانی که خارج می‌شویم بر ما حمله کنند، از خود و شرکای خود با تمام ابزاری که در درسترس داریم دفاع خواهیم کرد."

مقامات افغان گفته اند که روند خروج نیروهای بین المللی امروز رسماً آغاز شد؛ روندی که انتظار می‌رود تا تاریخ ۱۱ سپتمبر سال جاری تکمیل شود.

چندی پیش نیز حملات راکتی بر میدان هوایی قندهار واکنش‌ مقامات امریکایی را برانگیخته بود؛ حملهٔ که بر اساس معلومات وزارت دفاع امریکا تلفات جانی و خساراتی مالی را در پی نداشت.

XS
SM
MD
LG