لینک های دسترسی

Breaking News

چرا مرگ ناشی از کروناویروس در آلمان کم است؟


آلمان بیش از هر کشور دیگر آزمایش کروناویروس را انجام داده است
آلمان بیش از هر کشور دیگر آزمایش کروناویروس را انجام داده است

آلمان پس از ایالات متحده، اسپانیا و ایتالیا چهارمین کشور جهان است که بیشترین واقعات کروناویروس را گزارش داده است، اما مرگ و میر ناشی از این ویروس در آلمان در مقایسه با اکثر کشورهای جهان به ویژه همسایگان آن کشور بسیار کم است.

واقعات کروناویروس در آلمان تا چاشت یکشنبه پنجم اپریل (۱۷ حمل) حدود ۹۷۳۵۰ واقعه و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در آن کشور ۱۴۷۹ مورد گزارش شده بود که ۱.۵ درصد میزان تلفات را نشان می‌دهد.

حالانکه مرگ و میر ناشی از کروناویروس در ایتالیا ۱۲.۳ درصد، در اسپانیا ۹.۵ درصد، در فرانسه ۸.۳ درصد، در ایالات متحده ۲.۸ درصد و در چین که منشا و صادرکنندۀ این ویروس در جهان است بیش از ۴ درصد است.

کرونا تکسی

تیم‌های سیار صحی که به نام "کرونا تکسی" معروف اند و با وسایل محافظتی مجهز اند در جاده‌ های خالی شهر هیدلبرگ گزمه می‌کنند تا به بیماران مبتلا به کووید۱۹ که در خانه‌های شان بستر اند سر زده و از آنان پرستاری کنند.

آنان خون و وضعیت عمومی صحی بیماران را معاینه می‌کنند تا مشخص شود که آیا به مراقبت اختصاصی در شفاخانه نیاز دارند یا خیر. حتا افرادی که اعراض و علایم متوسط بیماری را دارند در شفاخانه‌ بستر می‎شوند.

چون بیماران در آلمان به موقع و پیش از بروز تخریبات گسترده در سیستم تنفسی و شش شان بستر می‌شوند، از اینرو فرصت بهبود و زنده ماندن آنان بیشتر است.

هنس جورج کراوسلیخ، رییس بخش ویروس شناسی در پوهنتون هیدلبرگ به روزنامۀ نیویارک تایمز گفته است که عدم کفایۀ شش‌ها در سیر کووید۱۹ سبب وخامت بیماری و مرگ اکثر بیماران می‌شود.

کرونا تکسی ابتکار تنها یک شهر آلمان است، اما بازتاب‌دهندۀ تعامل و تعهد در مصرف موثر منابع عامه در مبارزه با کروناویروس می‌باشد.

سن بیماران

میانگین سن مبتلایان کروناویروس در آلمان نسبت به سایر کشورهای جهان پایانتر است. به هر اندازه که سن بلند برود، به همان اندازه آسیب پذیری در مقابل کووید۱۹ بیشتر می‌شود.

آقای کراوسلیخ گفته است که نخستین مبتلایان کروناویروس در آلمان اسکی بازان جوانی بودند که در تفرجگاه‌های زمستانی اتریش و ایتالیا به این بیماری مبتلا شده بودند. به گفتۀ وی تا زمانیکه این ویروس تا چند هفته پیش در میان سالمندان در آلمان پخش نشده بود، میزان مرگ و میر آن فقط ۰.۲ درصد بود.

بر اساس آمار ملی ارایه شده، اوسط سن مبتلایان کروناویروس در آلمان ۴۹ سال، در فرانسه ۶۲.۵ و در ایتالیا ۶۲ سال تخمین شده است.

آزمایش کروناویروس

آلمان بیش از هر کشور دیگری آزمایش کروناویروس را انجام داده است، آنهم رایگان. به این مفهوم که آلمان بیش از هر کشور دیگر، بیماران کروناویروس را قبل از آنکه اعراض و علایم در وجود شان تبارز کند یا هم علایم بسیار خفیف داشتند، شناسایی و قرنطین کرده است.

شناسایی فوری بیماران و قرنطین آنان هم سبب جلوگیری از انتشار ویروس شده و هم با رسیدگی و درمان به موقع، از پیشرفت بیماری و مرگ بیماران جلوگیری می‌کند.

افزون بر این افزایش بستر در بخش مراقبت‌ ویژۀ شفاخانه‌ها و نیز پیروی جدی و بی دریغ مردم از رهنمودهای بهداشتی به ویژه فاصله‌گیری اجتماعی را می‌توان با کاهش مرگ و میر ناشی از کروناویروس در آلمان ربط داد.

در اواسط جنوری، بسیار پیش از آنکه حتا نخستین واقعۀ کروناویروس در آلمان ثبت شود، یک شفاخانه در شهر برلین آلمان بسته‌های آزمایش لابراتواری کروناویروس را تولید کرد و در ماه فبروری که نخستین واقعۀ کروناویروس از آلمان گزارش شد، تقریباً تمام شفاخانه‌های آن کشور به قدر کافی بسته‌های آزمایش کووید۱۹ را در دسترس داشتند.

هم اکنون روزانه ۵۰ هزار آزمایش کروناویروس در آلمان صورت می‌گیرد که بیش از هر کشور دیگر اروپایی است.

سیستم قوی صحی

اکثر شفاخانه‌های آلمان پیش از شایع شدن کروناویروس در سرتاسر آن کشور بخش مراقبت جدی خود را با افزایش بستر، تجهیزات و توظیف کارمندان بیشتر تقویت کردند.

در ماه جنوری، آلمان ظرفیت بخش مراقبت ویژه را در شفاخانه‌های سرتاسر آن کشور به ۲۸ هزار بستر مجهز با دستگاه تهویه افزایش داد. در حال حاضر شمار بستر در بخش‌های مراقبت جدی شفاخانه‌های آلمان به ۴۰ هزار می‎رسد.

باورمندی به حکومت

افزون بر آزمایش کلتوی و سیستم قوی صحی، اکثر آلمانی‌ها تدابیر و رهبری حکومت شان را یکی از دلایل کاهش مرگ و میر ناشی از کروناویروس در آن کشور می‌دانند.

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از آغاز این همه‌گیری به گونۀ منظم و واضح با مردم صحبت کرده است.

حتا تدابیر سختگیرانۀ اجتماعی به منظور جلوگیری از گسترش کروناویروس در آلمان، از سوی مردم پیروی شد و حتا مخالفت بسیار اندک سیاسی با آن صورت گرفت.

داکتر کراوسلیخ گفت: "شاید یک نقطۀ دیگر قوت آلمان تصمیم‌گیری منطقی در سطح عالی حکومت و اعتماد مردم به نسبت تصامیم حکومت شان باشد".

آزمایش انتی‌بادی

افزون بر این تدابیر، مقام‌های آلمانی در نظر دارند که در اواخر ماه اپریل پژوهش گسترده را در مورد انتی‌بادی کروناویروس انجام دهند.

در این تحقیق هر هفته نمونۀ خون ۱۰۰ هزار نفر از سرتاسر آن کشور معاینه خواهد شد تا دیده شود که آیا انتی‌بادی در مقابل کروناویروس ایجاد شده است یا خیر.

XS
SM
MD
LG