لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به امریکاییان: هفتهٔ آینده شاهد مرگ و میر زیادی خواهیم بود 


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در حالی از افزایش تلفات ناشی از کروناویروس در روز های آینده به امریکاییان هشدار داد که این کشور از نقطه نظر مبتلایان در صدر فهرست کشورهای جهان قرار دارد.

در ایالات متحده تا صبح یک شنبه پنجم اپریل (۱۷ حمل) ۳۱۲۲۴۵ نفر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و از این جمله ۸۴۰۷ نفر جان باخته اند.

رییس جمهور ترمپ گفته است که دو هفتهٔ‌ آینده دشوار ترین هفته‌ها و امریکاییان شاهد مرگ و میر زیادی خواهند بود.

بی توجهی حکومت

برحکومت فدرال ایالات متحده انتقاد است که برای دسترسی به دستگاه‌های تهویه اکسیجن تلاش کافی به خرج نداده است؛ دستگاه‌هایی که برای نجات بیماران کووید۱۹ حیاتی پنداشته می‌شود.

اما رییس جمهور ترمپ این انتقادات را رد کرده و گفته است که برخی از والی‌ها بیشتر از آنچه نیاز دارند، طلب می‌کنند. او گفت: "هراس از کمبود، سبب تورم تقاضاها شده است".

آقای ترمپ گفت که ادارۀ او تجهیزات طبی را از ذخیره استراتیژیک ملی به دست آورده است که به زودی توزیع خواهد شد.

رییس جمهور ایالات متحده همچنان گفته است که به منظور کمک با ایالت‌ها در بخش مبارزه با کروناویروس، هزاران تن از نظامیان امریکایی موظف خواهند شد.

متخصصین طبی قصر سفید پیشبینی کرده اند که این ویروس، حتا اگر مردم در خانه هم بمانند، جان ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار نفر نفر را در امریکا خواهد گرفت.

آقای ترمپ در حالی وضعیت را در امریکا "وحشتناک" پیشبینی کرده است که کووید۱۹ تا حال تنها در شهر نیویارک،‌ جان ۳۵۶۵ نفر را گرفته است و به سرعت در حال گسترش است.

با آنهم رییس جمهور ترمپ روز گذشته گفت که نمی‌خواهد انسداد و قرنطین ایالت‌ها زیاد دوام کند و باید این قیودات،‌ به ویژه در جریان رخصتی های دینی، رفع شود. او گفت: "ما نمی‌خواهیم این کار را برای ماه ها انجام دهیم."

رییس جمهور ایالات متحده همچنان تاکید کرده است که برای راه اندازی رقابت‌های ورزشی باید چاره‌ای سنجیده شود.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد. بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکنز ایالات متحده این ویروس تا صبح یک شنبه چهارم اپریل (۱۷ حمل) در ۱۸۲ کشور و قلمرو جهان، جان ۶۵۷۱۱ نفر را گرفته و بیش از یک میلیون و ۲۱۶ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG