لینک های دسترسی

Breaking News

مرکل: پناهجویان مهاجم آلمان را مسخره می‌کنند


خانم مرکل به خاطر سیاست مهاجرپذیرانه اش به شدت مورد انتقاد است
خانم مرکل به خاطر سیاست مهاجرپذیرانه اش به شدت مورد انتقاد است

صدر اعظم آلمان با اشاره به حملات اخیر در آن کشور، روز پنجشنبه تعهد کرد که "همه تلاش‌های ممکن انسانی" را به خرج می‌دهد تا امنیت آلمان را تضمین کند، از "اعمال بربری" جلوگیری کند و عاملان رویداد های اخیر را به عدالت بکشاند.

انگلا مرکل که به خاطر سیاست مهاجرپذیرانه اش مورد انتقاد شدید مخالفان سیاسی خود قرار گرفته است در یک کنفرانس خبری گفت "پناهجویانی که حملات را انجام می‌دهند، کشوری را به مسخره می‌گیرند که به آنان پناه داده است."

بیش از یک میلیون پناهجو سال گذشته وارد آلمان شدند، اما اکنون ورود پناهجویان به آن کشور به گونۀ چشمگیری کم شده است.

خانم مرکل گفت که آلمان به اصول خود متوسل شده و به کسانیکه شایان باشند، پناه می‌دهد. او اضافه کرد که آلمان چالش‌های پیش آمده را مدیریت خواهد کرد.

در همین حال، مقام‌ها در ایالت بایرن آلمان روز پنجشنبه به اتخاذ تدابیر جدید ضد دهشت افگنی عهد کردند که استخدام صدها پولیس اضافی و بررسی جدیتر پیشینۀ پناهجویان شامل آن می‌باشد.

یواخیم هرمن وزیر داخلۀ ایالت بایرن گفت که تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰۰۰ پولیس دیگر در آن ایالت استخدام می شود، تجهیزان افسران پولیس بهبود می‌یابد و دفاتر جدید پولیس برای مبارزه با افراطگرایی اسلامی و جرایم انترنتی ایجاد می‌شود.

آقای هرمن همچنان خواستار بررسی جدی پیشینۀ پناهجویان و تطبیق استراتیژی‌های جدید شد تا اخراج پناهجویانی را تسهیل بخشد که در آلمان مرتکب جنایت می‌شوند.

در یک هفتۀ گذشته چهار حمله در آلمان رخ داده است که پناهجویان عامل سه مورد آن اند. در حملۀ یک پناهجو با تبر بر مسافران قطار آهن که داعش مسوولیت آن را به دوش گرفت پنج نفر زخمی شد و در حملۀ انتحاری در انسباخ ۱۵ نفر زخمی شد.

اما مرگبار ترین حمله، گلوله باری مهاجم مسلح در مونیخ بود که در آن ده نفر کشته شد. چهارمین مورد حملۀ یک مهاجم با چاقو بر یک زن در رستورانی در شهر روتلینگن بود. انگیزۀ دو حملۀ اخیر روشن نبوده و ظن آنهم نمی‌رود که دهشت افگنی در آن دخالت داشته باشد.

ونفرید باوسبک وزیر عدلیۀ ایالت بایرن در کنفرانس خبری مشترک با آقای هرمن گفت "تهدید دهشت افگنی سلفی به اروپا، آلمان و همچنان به بایرن رسیده است."

در همین حال، ایدان اوزوگیوز، کمیشنر دولت آلمان در امور پناهجویان و مهاجران از همه مسجدها در سرتاسر آن کشور خواسته است که در جلوگیری از ترویج افراطگرایی در میان جوانان مسلمان، پیشگام و مسوول باشند.

XS
SM
MD
LG