لینک های دسترسی

Breaking News

چهار نفر در پیوند به حمله بر یک کنیسه یهودیان در آلمان بازداشت شدند


پولیس آلمان در ارتباط با توطیه حمله به عبادتگاه یهودیان در این کشور که به اسلامگرایان افراطی نسبت داده شده است، چهار نفر را روز پنجشنبه ۱۶ سپتمبر (۲۵ سنبله) بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، یکی از متهمان یک پسر ۱۶ ساله سوری است. این گزارش به نقل از مقامات می‌گوید که هدف این توطیه حمله بر یک کنیسه در شهر هاگن بوده است.

بازداشت این افراد در روز یوم‌کیپور، مقدس‌ترین روز یهودیان و همچنین در دومین سالگرد حمله مرگبار در یک شهر دیگر آلمان در تعطیلات یوم کیپور صورت گرفت.

پولیس آلمان روز چهارشنبه ۱۵ سپتمبر (۲۴ سنبله) مسیرهای اطراف کنسیه شهر هاگن را مسدود کرد و مراسم عبادت را که برای عصر در این مکان برنامه ریزی شده بود، نیز لغو شد.

مقامات آلمان گفته‌اند که اطلاعات بسیار جدی و معتبری در ارتباط با برنامه ریزی برای حمله به کنیسه دریافت کرده بودند.

در سال ۲۰۱۹ نیز یک عبادتگاه یهودیان در ایالت زاکسن-آنهالت توسط استیفن بولت، یک مرد سفیدپوست مورد حمله قرار گرفت. هر چند مهاجم موفق به ورود به عبادتگاه نشد اما یک زن و مرد را در همان حوالی کشت. آقای بولت در سال ۲۰۲۰ از سوی محکمۀ آلمان به حبس ابد محکوم شد.

انگلا مرکل،​ صدراعظم آلمان در مراسم هشتادمین سالگرد هالوکاست گفته بود که مبارزه علیه احساسات رو به افزایش ضد یهودیت، وظیفۀ اخلاقی کشورش است.

خانم مرکل در آن مراسم با اشاره به اینکه که زندگی یهودیان در آلمان یکبار دیگر رو به شکوفایی است، تاکید که "در عین حال شاهد احساسات ضد یهودیت نیز استیم که زندگی این افراد را در آلمان تهدید" می کند.

XS
SM
MD
LG