لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان: روابط ما با ترکیه در حال گرم شدن است


سیگمار گبریل، وزیر خارجه آلمان می گوید که رهایی یک شهروند آن کشور از بند در ترکیه، نشانه بهبود روابط بین دو کشور است.

آقای گبریل روز پنجشنبه همچنین خواستار رهایی تمام آلمانی های زندانی در ترکیه گردید.

ترکیه پیتر اشتودنر، فعال حقوق بشر آلمانی را چهارشنبه شب از زندان رها کرد.

بازداشت اشتودنر و ۱۱ آلمانی دیگر توسط نیرو های امنیتی ترکیه در ماه های اخیر، روابط بین برلین و انقره را به گونه بی سابقه تیره ساخته بود.

وزیر خارجه آلمان گفت که ترکیه به تمام تعهدات خود در قبال رهایی پیتر اشتودنر عمل کرده است. او افزود که گرهارد شرودر، صدر اعظم پیشین آلمان برای رهایی آقای اشتودنر از حبس در ترکیه، میانجیگری نموده است.

وزیر خارجه آلمان گفت که اکنون آن کشور باید برای رهایی سایر آلمانی های زندانی در ترکیه کار کند.

در میان زندانیان آلمانی در ترکیه، چهار تن آنان دارای تابعیت دوگانه ترکیه و آلمان می باشند.

روابط بین برلین و انقره – دو عضو مهم پیمان ناتو – پس از آن به تیرگی گرایید که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به دنبال کودتای ناکام سال گذشته در کشورش به سرکوب گسترده مخالفان سیاسی خود آغاز کرد.

آلمان از بازداشت گسترده شهروندان ترکیه توسط حکومت آقای اردوغان انتقاد کرد و به خواست انقره مبنی بر بازگرداندن ترکی های مظنون به دست داشتن در کودتای ترکیه پاسخ منفی داد.

آینده روابط آلمان و ترکیه یکی از موضوعات جنجال برانگیز در مذاکرات تشکیل حکومت ایتلافی به رهبری حزب محافظه کار انگلا مرکل است.

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در جریان مبارزات انتخابات پارلمانی در ماه سپتمبر امسال گفته بود که در صورت برنده شدن در انتخابات، برای پایان دادن به مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپایی تلاش خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG