لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان به منتقدان مسکو روند دریافت ویزه را سهل می‌سازد 


وزارت داخلۀ آلمان امروز ۳۰ می (نهم جوزا) گفت که برلین برای منقدان روسی حکومت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، روند دریافت ویزه را سهل کرده و به آنان اجازه می‌دهد در آلمان زندگی و کار کنند.

خبرنگاران، دانشمندان و فعالان جامعۀ مدنی روسیه که با فشار مسکو مواجه اند نیز می‌توانند از مقرراتی سود ببرند که به تازگی روی آن توافق صورت گرفته است.

وزارت خارجۀ آلمان همچنین گفته است که مدافعان حقوق بشر و کارمندان موسسات خارجی، به شمول اعضای خانواده‌های شان که از سوی روسیه منحیث سازمان‌های "نامطلوب" شناسایی شده است نیز اقامت آلمان را به دست خواهند آورد.

با آنهم، وزارت داخلۀ آلمان نگفت که چه تعداد از افراد می‌توانند از این برنامه سود ببرند، اما اضافه کرد که درخواست کنندگان باید معلومات "معتبر " را پیشکش کنند.

پیش از این‌، آلمان دروازه‌هایش را به روی پناهجویان اوکراینی نیز گشوده بود.

با این همه، مقامات آلمان گفته اند که می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که تحت این برنامه جاسوسان و افراد نامطلوب وارد آلمان نشوند.

مقامات آلمانی پیش از این از کمک دومیلیارد یورویی نظامی با اوکراین خبر داده بودند.

یک مقام آلمانی چندی پیش به خبرگزاری فرانس‌ پرس گفت که برلین تصمیم گرفته است کمک‌های بین‌المللی خود را در بخش دفاعی "به دو میلیارد یورو" افزایش دهد که بخش اعظم آن در قالب کمک‌های نظامی به اوکراین داده خواهد شد.

XS
SM
MD
LG