لینک های دسترسی

Breaking News

میزان محبوبیت رهبری امریکا در آسیا افزایش یافته است - نظر پرسی 


نتایج یک همه پرسی تازه نشر شده نشان می‌دهد که محبوبیت رهبری امریکا در آسیا افزایش یافته است و پس از آلمان در ردیف دوم قرار دارد.

این همه پرسی که امروز جمعه ۲۲ اپریل (دوم ثور) نشر شد، ۴۳ درصد جمعیت بالغ آسیا رهبری آلمان و ۴۱ درصد آنان رهبری امریکا را در این قاره تایید کرده اند.

به این روال، میزان محبوبیت روسیه در آسیا، ۳۳ درصد و از چین ۲۷ درصد است.

این همه پرسی صورت گرفته است که قرار است جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، ماه آینده با رهبران کشورهای جنوب‌شرق آسیا ملاقات کند.

به اساس همه پرسی مرکز پژوهشی گلوپ (Gallup) میزان محبوبیت رهبری امریکا در مقایسه با چند سال گذشته، ۱۰ درصد بلند رفته است. میزان محبوبیت رهبری امریکا در آسیا در سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۱ درصد بود.

با وجود آنکه میزان محبوبیت رییس جمهور در امریکا کاهش یافته است، محبوبیت این کشور در مقایسه با ریاست جمهوری دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا، افزایش یافته است. با آنهم، سطح محبوبیت امریکا در آسیا در مقایسه با سال ۲۰۱۳ کاهش یافته است. در سال ۲۰۱۳ میزان محبوبیت امریکا در آسیا ۴۵ درصد بود.

اما بر اساس این سروی، اوسط محبوبیت رهبری امریکا در جهان در جریان و پس از خروج قوای ایالات متحده از افغانستان ۴۳ درصد کاهش یافت.

سطح محبوبیت امریکا در افغانستان که در زمان این همه پرسی مصروف ماموریت تخلیه بود، ۱۴ درصد باقی مانده و از سال ۲۰۱۹ تا اکنون، تغییر نکرده است. اما در پاکستان ۲۳ درصد اشتراک کنندگان در این نظر پرسی به حمایت از رهبری امریکا نظر داده اند.

بر اساس یافته‌های این همه پرسی، در ۱۳ کشور آسیایی، میزان محبوبیت امریکا افزایش یافته است، به ویژه در کوریای جنوبی که افزایش ۲۹ درصدی داشته است و به همین گونه در تایوان ۱۷ درصد افزایش یافته است.

کوریای جنوبی و تایوان روابط نزدیک با امریکا دارند. این در حالی است که کوریای جنوبی با کوریای شمالی و تایوان با چین در تقابل قرار دارند.

برخلاف سایر کشورهای آسیایی، میزان رهبری امریکا در ایران هفت در صد نشان داده شده است که پایین ترین سطح در این قاره است.

این همه پرسی بر اساس مصاحبه‌ها با افرادی که بیشتر از ۱۵ سال سن داشتن از طریق تلیفون یا روبه رو انجام شده است. این همه پرسی در ماه اپریل سال ۲۰۲۱ آغاز و در ماه جنوری ۲۰۲۲ پایان یافت.

XS
SM
MD
LG