لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان: ترکیه هرگز تحت رهبری اردوغان عضو اتحادیه اروپایی نخواهد شد


اظهارات وزیر خارجه آلمان یکی از تندترین انتقادات برلین از رئیس جمهور ترکیه می باشد.
اظهارات وزیر خارجه آلمان یکی از تندترین انتقادات برلین از رئیس جمهور ترکیه می باشد.

سیگمار گبریل، وزیر خارجه آلمان می گوید تا زمانیکه رجب طیب اردوغان در قدرت باشد، ترکیه عضو اتحادیه اروپایی نخواهد شد.

وزیر خارجه آلمان همچنین آقای اردوغان را متهم کرد که مذاکرات الحاق کشورش به اتحادیه اروپایی را جدی نمی گیرد.

انتظار می رود این اظهارات وزیر خارجه آلمان روابط بین برلین و انقره را بیشتر مشتعل سازد.

پیش از این، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از شهروندان ترکی الاصل آلمان خواسته بود تا احزاب عمده سیاسی آلمان را در انتخابات پارلمانی ماه آینده آن کشور تحریم کنند.

سیگمار گبریل، وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه در مصاحبه با روزنامه پرفروش «بلد» در مورد سرنوشت پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپایی گفت: "این طور نیست که ما آنان (ترکیه) را نمی خواهیم اما از همه چیزیکه اروپا برای آن ایستادگی می کند، حکومت ترکیه و اردوغان از آن در حال دور شدن است."

رهبران کشور های اروپایی بار ها از سرکوب مخالفین حکومت ترکیه توسط رئیس جمهور اردوغان پیش و پس از وقوع کودتای ناکام سال گذشته در آن کشور انتقاد کرده اند.

هر چند ترکیه یک کشور نامزد برای پیوستن به اتحادیه اروپایی می باشد، اما مذاکرات روی الحاق آن کشور به آن اتحادیه متوقف شده است.

متحدین غربی انقره هراس دارند که با افزایش صلاحیت های اردوغان به حیث رئیس جمهور که در پی برگزاری یک همه پرسی در مورد تعدیل قانون اساسی ترکیه به وی داده شد، ممکن ترکیه از اصول دیموکراتیک خود فاصله بگیرد.

اما رجب طیب اردوغان می گوید که سرکوب مخالفین حکومت ترکیه و افزایش صلاحیت های او به حیث رئیس جمهور، یک امر ضروری برای مقابله با آزمون های جدی امنیتی کشورش در داخل و بیرون مرز های ترکیه می باشد.

روابط بین برلین و انقره در اوایل سال جاری میلادی پس از آن به تیرگی گرایید که رئیس جمهور اردوغان مقام های آلمانی را به رفتار شبیه نازی ها متهم کرد.

آلمان حدود سه میلیون شهروند ترکی الاصل دارد که نیم از آنان واجد شرایط رای دهی در انتخابات پارلمانی ۲۴ سپتمبر در آلمان می باشند.

XS
SM
MD
LG