لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی عازم روسیه شد


رئیس جمهور افغانستان به اوفا - روسیه مواصلت کرد
رئیس جمهور افغانستان به اوفا - روسیه مواصلت کرد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز پنجشنبه به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای و اجلاس سران گروه کشورهای موسوم به بریکس وارد روسیه شد.

گفته میشود که همکاری با افغانستان درامرمبارزه با تهدید داعش، یکی ازموضوعات مورد بحث در اجلاس سازمان همکاری های شانگهای خواهد بود.

افزون بر اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان؛ حسن روحانی رئیس جمهور ایران و نواز شریف، صدراعظم پاکستان نیز که در جمع مهمانان ناظر اند، به شهر اوفای روسیه مواصلت کرده اند.

قراراست رئیس جمهور افغانستان فردا جمعه به حیث رهبر یک کشورناظر در کنفرانس شانگهای شرکت ورزد. آقای غنی همچنین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ملاقات خواهد کرد.

حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان روز گذشته گفت که رئیس جمهورغنی درحاشیه‌ی این نشست ها، با مقامات ده کشور، به شمول هند و پاکستان، در مورد وضعیت افغانستان و منطقه دیدار و گفتگو خواهد داشت.

معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان علاوه کرد: "رئیس جمهور ده جلسه جانبی دارد که در آن رهبران کشورهای روسیه، هند و پاکستان نیز شامل اند ونقطه اساسی ثبات افغانستان و منطقه است و به طورخاص بحث پروسه‌ی صلح با پاکستان است، پیشنهاد به پاکستان این خواهد بود که به صفت میزبان ما از آنها تشکری می‌کنیم اما برای پروسه صلح این گام نخست بود، این یک پروسه درازمدت و وقت‌گیراست، به همکاری دوامدار آنها ضرورت داریم."

از چهارشنبه بدینسو، درشهراوفا واقع۱۱۷۰ کیلومتری شرق مسکوکه مرکز جمهوری باشقیرستان جز فدراتیف روسیه است وفیصدی بزرگ باشندگان آن را مسلمانان تشکیل میدهد ، تدابیرامنیتی تشدید یافته است.

رسیدگی به مسایل اقتصادی در سطح منطقه، یکی از موضوعات عمده در سازمان همکاری های منطقوی شانگهای محسوب میگردد.

گروه پنج کشور تجارتی موسوم به بریکس شامل برزیل، هند، چین و افریقای جنوبی می باشد. سازمان همکاری های شانگهای، که روی امنیت و مسایل سیاسی منطقه یی و نیز اقتصاد متمرکز است، شامل جمهوری های سابق شوروی و چین است. افغانستان، ایران، هند و پاکستان شرکت کنندگان ناظر درین کنفرانس اند.

XS
SM
MD
LG