لینک های دسترسی

Breaking News

غنی برای صلح با طالبان مشاورت می کند


رئیس جمهور غنی با رئیس جمهور پیشین افغانستان هم مشورت کرده است
رئیس جمهور غنی با رئیس جمهور پیشین افغانستان هم مشورت کرده است

رئیس جمهور افغانستان گفته است که برای تامین شفافیت در مذاکرات صلح با طالبان، گفتگوهای گسترده را با متنفذین کشور آغاز کرده است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان سرگرم گفت و شنودها با شماری از نخبگان و متنفذین کشور است تا جزئیات تازه در باره مذاکرات صلح با طالبان مسلح را با آنها در میان بگذارد.

رئیس جمهور غنی به تازگی از حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین و شماری از رهبران پیشین جهادی در این باره مشورت نموده است.

مقام های افغان تا اکنون جزئیات این گفت و گوها را برملا نساخته اند اما ریاست جمهوری افغانستان شام چهارشنبه در یک خبرنامه گفت "دولت افغانستان نمی خواهد هیچ مذاکره و یا گفتگوی را در خفا و دور از انظار مردم افغانستان انجام دهد بلکه می خواهد ملت افغانستان را از تمام جریانات، واقف سازد".

رایزنی های رئیس جمهور افغانستان در مورد مذاکرات صلح با طالبان مسلح در حالی آغاز گردیده که در این هفته لوی درستیز ارتش و رئیس سازمان اطلاعات پاکستان، آی اس آی، سومین دور مذاکرات با مقام های ارشد حکومت افغانستان را انجام دادند.

هنوز جزئیات تازه ترین دور گفت و شنود مقام های افغان و پاکستانی آشکار نشده اما ریاست جمهوری افغانستان گفته است که رئیس جمهور غنی در ملاقات هایش در این مورد توضیحاتی ارائه کرده است.

خبرنامه ریاست جمهوری افغانستان از قول رئیس جمهور غنی نگاشته است که "تامین منافع علیای کشور یکی از وظایف و مسئولیت های او به عنوان رئیس جمهور افغانستان است و بدون رسیدن به یک اجماع و کسب رضایت مردم، هیچ کاری را انجام نخواهد داد".

XS
SM
MD
LG