لینک های دسترسی

Breaking News

تحریمها خریداری هلیکوپترهای روسی را به افغانستان معطل کرد


قرار بود ایالات متحده برای قوای هوایی افغانستان از روسیه هیلیکوپتر خریداری کند.
قرار بود ایالات متحده برای قوای هوایی افغانستان از روسیه هیلیکوپتر خریداری کند.

به دنبال بروز تنش ها میان غرب و روسیه پس از بحران سال گذشته در اوکراین و اعمال تحریم های واشنگتن بر مسکو، خریداری و انتقال تجهیزات نظامی روسی به نیروهای افغان متاثر گردیده است.

رئیس جمهور افغانستان گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به حمایت هوایی شدیداً نیاز دارند اما تجهیزاتی روسی را که ایالات متحده در پرنسیپ به خریداری آن توافق نموده بود، به سبب تحریم های اعمال شده از سوی کانگرس امریکا بر روسیه فراهم شده نمی تواند.

این معضل ظاهراً کابل را واداشت تا از دهلی نو کمک بخواهد و انتظار می رود که به زودی هند چهار هلیکوپتر جنگی را در اختیار افغانستان قرار دهد.

رئیس جمهوری افغانستان در مصاحبه با مجله اشپیگل آلمان همچنان گفته است که در مبارزه میان کشورها و دهشت افگنی، دولت ها بسیار بطی و دهشت افگنان بسیار سریع عمل می کنند و به گفتۀ وی برای از میان برداشتن این نقیصه باید تشریک معلومات استخباراتی فراتر از مرز های منطقه گسترش یافته و جهانی شود.

ایالات متحده امریکا و متحدین ناتو به تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تا آخر سال ۲۰۱۷ تعهد کرده اند.

این در حالی است که روز گذشته سفیر هند در کابل گفت که کشورش آماده است تا رفع نیازمندی های فوری نیروهای افغان با کابل کمک کند.

رئیس جمهور غنی گفته است که اکثر دهشت افگنان مستقر در افغانستان از چین، روسیه، ازبکستان، قزاقستان، عربستان سعودی، پاکستان یا شمال افریقا استند که فعالیت آنان با اقتصاد جرمی چون قاچاق انسان و مواد مخدر وابسته است.

مقامهای افغان همواره از حضور جنگجویان خارجی در افغانستان خبر داده و در تازه ترین مورد گفته شده است که حتا افسران پاکستانی در نبرد کندز سوق و ادارۀ جنگجویان طالب را به عهده داشتند.

مقام های پاکستانی اما بارها هرگونه دخالت در جنگ افغانستان را به شدت رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG