لینک های دسترسی

Breaking News

مشارکت افغانستان-امریکا پایدار است – غنی و پمپیو


رئیس جمهور افغانستان با وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در باره "ابهامات" در مذاکرات صلح با طالبان صحبت نمود.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده، از طریق تلیفون صحبت کرده و هر دو بر پایداری مشارکت نظامی میان دو کشور تاکید ورزیدند.

رئیس جمهور غنی شام سه شنبه در تویتر نوشت که آقای پمیو "تاکید ورزید که هیچ گونه ابهام و سردرگمی در تعهد به افغانستان و تداوم مشارکت ما (امریکا و افغانستان) وجود ندارد."

آقای غنی همچنان نوشته است که وزیر خارجه ایالات متحده "تاکید ورزید که مشارکت نظامی ما خلل ناپذیر است و تا دسترسی به یک صلح پایدار، برجا خواهد بود."

این گفتگوی تلیفونی بیشتر از یک هفته پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهور غنی به همتای امریکای اش نامهء نوشت و به گزارش نیویارک تایمز خواستار باقی ماندن شماری از نظامیان امریکایی در افغانستان شد.

گفت و شنود غنی و پمپیو همچنان پس از آن صورت می گیرد که نمایندگان طالبان و امریکا برای چندین روز پیهم در مورد ختم جنگ در افغانستان، مذاکراتی را در عقب درهای بسته در قطر انجام دادند.

با آن که حکومت افغانستان در مذاکرات صلح با طالبان حضور ندارد، اما آقای غنی نوشته است که وزیر خارجه امریکا به وی در باره اهمیت و نقش اساسی حکومت افغانستان در این روند اطمینان داد.

XS
SM
MD
LG