لینک های دسترسی

Breaking News

غنی به افتضاح فدراسیون فوتبال افغانستان واکنش نشان داد


محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، می‌گوید که هیچ نوع بی حرمتی در برابر ورزشکاران دختر و پسر در افغانستان، مورد قبول نیست.

آقای غنی شام دوشنبه ۱۲ قوس (سوم دسمبر) در حالی به این موضوع پرداخت که ادعای سواستفادۀ جنسی و آزار و اذیت برخی از دختران تیم ملی فوتبال افغانستان، نگرانی جدی را در میان خانواده ها، حلقات ورزشی و نهاد های بین المللی فوتبال ایجاد کرده است.

خالده پوپل، عضو پیشین تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان، در صحبت با روزنامۀ گاردین، گفت که شماری از اعضای مرد فدراسیون فوتبال افغانستان در بدرفتاری جنسی علیه بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان نقش داشته اند.

رئیس جمهوری افغانستان در واکنش به این ادعاها گفت "من تحمل بد اخلاقی را ندارم و رئیس جمهور افغانستان روی اخلاق اسلامی و ملی افغانستان ایستاده است".

آقای غنی از لوی سارنوال افغانستان خواست تا این قضیه را "جداً به صورت همه جانبه و سرتاسری پیگیری و بررسی کند."

محمد فرید حمیدی، لوی سارنوال افغانستان، وعده سپرد که در این رابطه تحقیقات "همه جانبه، دقیق، شفاف و منصفانه را به پیش برده و تا اخیر هفتۀ روان نتیجۀ تحقیقات لوی سارنوالی به رئیس جمهور و مردم ارایه خواهد شد."

فدراسیون بین‌المللی فوتبال، یا فیفا تاکید کرده است که این ادعاها را بررسی می‌کند.

فدراسیون فوتبال افغانستان ادعاهای نشر شده در گزارش روزنامۀ گاردین را رد کرد و با نشر خبرنامه‌ای گفت "فدراسیون فوتبال افغانستان از بازیکنان زن در برابر تمامی انواع آزار و بدرفتاری حمایت کرده و هیچ گونه بدرفتاری را تحمل نمی‌کند."

خالده پوپل که اکنون در دنمارک به سر می‌برد در صحبت با صدای امریکا گفت که در ماه اپریل ۲۰۱۸، فدراسیون فوتبال افغانستان را از آزار و اذیت جنسی بازیکنان زن آگاه کرده است، اما به گفتۀ وی فدراسیون حرف آنان را نادیده گرفته و عمل نکرده است.

در نخستین واکنش، شرکت ورزشی همل، تمویل‌کنندۀ تیم ملی فوتبال زنان افغانستان، گفته است که در پی این ادعاها، رابطه‌هایش را با فدراسیون فوتبال افغانستان قطع می‌کند.

XS
SM
MD
LG