لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: طالبان با تمام گروه های دهشت افگن رابطه دارند


محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان می گوید که طالبان با "تمام گروه های دهشت افگن شناخته شده" ارتباط دارند.

ساعات پیش از این اظهارات رئیس جمهور غنی، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که گروه طالبان توافق کرده که به جنگجویان شبکه القاعده و گروه داعش اجازه ندهد که از خاک افغانستان برای انجام حملات در بیرون از این کشور استفاده کنند.

اما آقای غنی روز پنجشنبه در مجمع اقتصادی جهان در شهر داوس سویس گفت که گروه طالبان با "بزرگترین سازمان های مافیایی و جنایتکار روی زمین" و پاکستان رابطه دارد.

رئیس جمهور افغانستان بار دیگر پاکستان را به دادن پناهگاه به جنگجویان گروه طالبان، فراهم کردن منابع به این گروه و حمایت از طالبان متهم کرد.

رئیس جمهور غنی در پیوند به مذاکرات زلمی خلیلزاد با گروه طالبان گفت مذاکراتی که در آن کشور های منطقه دخیل نباشد، نتیجه نخواهد داد.

محمد اشرف غنی همچنین افزود که قضیه افغانستان ابعاد ملی، همسایگی، منطقه ای، اسلامی و بین المللی دارد و به گفته وی اگر به تمام این ابعاد قضیه افغانستان رسیدگی نشود، حل کردن تنها یک بُعد قضیه افغانستان کافی نخواهد بود.

رئیس جمهور غنی تاکید کرد که اختلافات حکومت افغانستان و گروه طالبان باید از طریق راه حل سیاسی حل شود.

محمد اشرف غنی گفت که ایالات متحده امریکا به خاطر افغانستان به این کشور نیامده بلکه سربازان امریکایی به خاطر تامین امنیت امریکا در افغانستان می جنگند.

آقای غنی در پیوند به خروج سربازان امریکایی از افغانستان گفت که امریکا به عنوان یک کشور مستقل این حق را دارد که از افغانستان خارج شود، اما روند خروج سربازان امریکایی باید به "درستی" انجام شود.

رئیس جمهور افغانستان در مورد خروج سربازان امریکایی از افغانستان همچنین این پرسش را مطرح کرد که آیا امریکا به آن اهداف که به خاطر آن به افغانستان آمد، رسیده است یا خیر؟

محمد اشرف غنی با اشاره به مسؤولیت پیشبرد جنگ توسط افغان ها گفت از زمانیکه او رئیس جمهور افغانستان شده بیش از ۴۵ هزار نیروی امنیتی افغان در جنگ کشته شده در حالیکه شمار کشته شدگان نیرو های بین المللی در این مدت کمتر از ۷۲ نفر می باشد.

XS
SM
MD
LG