لینک های دسترسی

Breaking News

غنی از ماندن نظامیان امریکایی استقبال کرد


آقای غنی گفت که تصمیم تمدید حضور قوای امریکایی در افغانستان در مشورت با وی صورت گرفته است.
آقای غنی گفت که تصمیم تمدید حضور قوای امریکایی در افغانستان در مشورت با وی صورت گرفته است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از شجاعت و از خودگذری منسوبین امنیتی کشورش قدردانی کرد و گفت که نیروهای امنیتی توانستند با "روحیه بلند وطندوستی و مورال (روحیه) عالی جانبازانه و با ایمان" خلا امکانات و تجهیزات را پر کنند.

آقای غنی این ویژه گی نیروهای امنیتی را یکی از دو دلیلی برشمرد که رهبران افغان از تصمیم جدید بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده و سایر همکاران بین المللی مثل آلمان، انگلستان، جاپان و سایر کشورهای همکار به تداوم کمک های تخنیکی و نظامی در چوکات توافقنامه های دوجانبه استراتژیک یا توافقنامه امنیتی استقبال کرده است.

آقای غنی در سخنرانی امشب در حضور شماری از محصلین آکادمی پولیس و ریاست امنیت ملی در ارگ ریاست جمهوری افزود نیاز متقابل، افغانستان را در یک ماموریت مشترک و برابر با جهان قرارداده است.

رئیس جمهور غنی گفت که ماموریت افغانستان با جهان در امر مبارزه با تروریزم و تامین ثبات و امنیت در افغانستان، "ماموریت مشترک برای صلح و امنیت جهانی نیز است."

آقای غنی گفت که استقبال از تصمیم جدید مبنی به تداوم همکاری جامعه جهانی با افغانستان به مشورت رهبران و مقام های عالی رتبه کشور توافق صورت گرفته است.

این سخنان آقای غنی در حالی است که امروز آلمان، ترکیه و ایتالیا، اعزام عساکر شان را به افغانستان در سطوح کنونی نگه می دارند. مقامات ارشد ناتو این مطلب را بیان داشتند.

جنرال فیلیپ بیدلوف، قوماندان ارشد ناتو در اروپا گفت که کشورهای عضو ناتو در کنار 10 هزار سرباز امریکایی به ماموریت شان در افغانستان ادامه خواهند داد. اما بحث در مورد شمار دقیق نیروهای ناتو برای افغانستان هنوز هم جریان دارد.

جنرال بیدلوف از ارائه معلومات بیشتر خودداری کرد اما یک مقام ارشد دیگر ناتو – که نامی از وی برده نشده است گفت که آلمان، ترکیه و ایتالیا مایل اند شمار کنونی نیروهای شان را در افغانستان نگهدارند.

قرار است بحث رسمی در این مورد در نشست بعدی وزرای خارجۀ ناتو در اوایل ماه دسمبر در بروکسل صورت گیرد.

  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG