لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: صلح زمانی تامین می‌شود که آتش‌بس صورت بگیرد


محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در یک پیام تصویری به مناسبت روز جهانی صلح می‌گوید که صلح واقعی در افغانستان زمانی تامین شده می‌تواند که خونریزی در این کشور پایان یافته و آتش‌بس صورت بگیرد.

آقای غنی در این پیام تصویری که روز شنبه ۲۱ سپتمبر (۳۰ سنبله) به نشر رسیده می‌گوید که جنگ و ادامه خونریزی‌ها در افغانستان راه حل نیست. به گفته وی تمامی مراکز معتبر جامعه اسلامی و مراجع دینی، جنگ افغانستان را "حرام" دانسته اند.

رییس جمهور افغانستان گفت: "اگر طالبان صلح می‌خواهند، ما برای یک شب هم ادامه جنگ را نمی‌خواهیم و یک بار دیگر به صراحت می‌گویم که گناه تمام قتل‌ها و خونریزی‌ها به دوش کسانی است که صلح و آتش‌بس را نمی‌پذیرند."

آقای غنی افزود که با وجود نیت‌های شوم مخالفین ثبات، ترقی و امنیت، افغانستان نسبت به هر زمان دیگر به صلح نزدیک شده است.

او همچنان افزود: "باید به صراحت گفت که صلح پایدار دقت، جرات و خلوص نیت می‌خواهد. صلح پایدار باور به عدالت و کرامت انسانی را از ما تقاضا دارد. بدون هیچ تردیدی صلح واقعی زمانی تحقق و دوام می یابد که مردم افغانستان، زن و مرد، فارغ از تبعیض و بی عدالتی به حقوق خود نایل آیند".

پیش از این حکومت افغانستان اعلام کرده بود که تلاش‌هایش را در بخش صلح تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری متوقف کرده است.

این در حالی است که روز گذشته دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفت که به دلیل حاضر نشدن طالبان برای اجرای آتش‌بس، مذاکرات با این گروه را فسخ کرده است.

XS
SM
MD
LG