لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: برای تامین صلح حاضرم سر بدهم


رئیس جمهور غنی می گوید که مذاکرات باید صادقانه باشد
رئیس جمهور غنی می گوید که مذاکرات باید صادقانه باشد

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که برای آوردن صلح در افغانستان جز مذاکرات میان حکومت و مخالفان حکومت افغانستان راه دیگری وجود ندارد.

محمد اشرف غنی در دیدار با افغان های مقیم امارات متحدۀ عربی در ابوظبی گفت که حاضر است برای تامین صلح در افغانستان سر بدهد. آقای غنی تاکید کرد که طرف های مذاکره کننده باید صادق باشند.

رئیس جمهور غنی گفت که صلح نباید این گونه باشد که با "شکلیات" بازی شود بلکه به گفتۀ وی صلح این است که از هر گونه مخالفت سیاسی دست کشیده شود.

رئیس جمهور افغانستان ابراز امیدواری کرد که آرمان تامین صلح در افغانستان تحقق خواهد یافت زیرا به گفتۀ وی مردم افغانستان خواستار آن اند.

امضای توافقنامه

محمد اشرف غنی همچنان از امضای موافقتنامۀ همکاری های درازمدت میان افغانستان و امارات متحدۀ عربی خبر داد. این سند از سوی مشاور امنیت ملی افغانستان و وزیر خارجۀ امارات متحدۀ عربی امضا شد.

بر بنیاد این سند هر دو کشور در بخش های سیاست، امنیت، حکومتداری، حاکمیت قانون، اقتصاد و فرهنگ با یکدیگر همکاری های دوامدار خواهد داشت.

رئیس جمهور افغانستان گفت که در دیدار با ولیعهد امارات متحدۀ عربی وعده سپرده شد که امارات با هر آنچه در توان دارد، افغانستان را کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر شماری از افغان های مقیم امارات متحدۀ عربی در دیدار با رئیس جمهور افغانستان ضمن ابراز خرسندی از اعلام کابینه گفتند که کابینۀ جدید معیاری بوده و در آن افراد جوان و مسلکی بیشتر دیده می شود.

آنان همچنان در مورد مشکلات شان با رئیس جمهور صحبت کردند و در مقابل آقای غنی گفت که هر چه زودتر به سفارت و بخش قنسولی دستور خواهد داد تا به این مشکلات رسیدگی شود.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG