لینک های دسترسی

Breaking News

غنی آماده است به طالبان در افغانستان 'دفتر' ایجاد کند


آقای غنی با مقام‌ها و بزرگان ولایت ننگرهار دیدار کرد
آقای غنی با مقام‌ها و بزرگان ولایت ننگرهار دیدار کرد

رئیس جمهور افغانستان در سفرش به ولایت ننگرهار گفته است که او آماده است تا برای طالبان در کابل، کندهار و یا ننگرهار دفتر ایجاد کند.

محمد اشرف غنی که به ولسوالی غنی خیل ولایت ننگرهار رفته بود، این اظهارات را در دیدار با جمعی از باشندگان آن ولایت و به دور از حضور خبرنگاران بیان داشته است.

دفتر رسانه‌های والی ننگرهار در اعلامیه‌ای روز یکشنبه (۲۱دلو) گفته است که آقای غنی برای طالبان اطمینان داده که با ایجاد دفتر برای آنان در یکی از این ولایت‌ها، از آن به گونه درست "نگهداری" خواهد کرد.

آقای غنی، همچنان گفته است که زمان پایان جنگ و خون‌ریزی فرا رسیده و صلح در افغانستان آمدنی است.

او از برگزاری نشست مسکو بار دیگر انتقاد کرده و گفته است: "ما صلح را در مکه می خواهیم، مکه شیرین است یا مسکو؟".

نشست مسکو که هفته گذشته با حضور سیاست‌مداران و نمایندگان طالبان درباره صلح افغانستان برگزار شد، طالبان گفته اند که گشایش رسمی دفترشان، حذف نام‌های رهبران این گروه از فهرست‌ سیاه ملل متحد، رهایی زندانیان و تعدیل قانون اساسی از شرایط شان برای صلح است.

ولسوالی غنی‌خیل ننگرهار، از چندین سال بدین سو به عنوان یکی از ولسوالی های نا امن ننگرهار بود که به تازگی نظامیان‌افغان در همکاری با مردم توانسته اند تا این ولسوالی را از وجود تروریستان پاکسازی کنند.

هرچند آقای غنی، شش ولسوالی ننگرهار را "عاری از جنگ‌جویان گروه داعش" اعلام کرده است؛ اما شورای ولایتی ننگرهار می‌گوید که هنوزهم داعش در بسیاری از ولسوالی‌های این ولایت حضور دارد.​

XS
SM
MD
LG