لینک های دسترسی

Breaking News

غنی در گزینش کاکایش کوتاه آمده است


عبدالقیوم کوچی از مداخلۀ برخی اشخاص در امور حکومت انتقاد کرد
عبدالقیوم کوچی از مداخلۀ برخی اشخاص در امور حکومت انتقاد کرد

کاکای محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان می‌گوید که آقای غنی در پیشبرد امور و فیصله‌ها صلاحیت کامل نداشته و نمی‌تواند تمام کارها را مستقلانه پیش ببرد.

عبدالقیوم کوچی که گزینش وی به صفت سفیر افغانستان در روسیه از آغاز تا حال جنجال داشته و تا کنون موفق به اشغال کردن رسمی این مقام نشده است، در نشستی با مردم خوست گفت که حتا روند استخدام و گزینش ماموران دولت نیز توأم با مداخله است.

آقای کوچی بدون اشارۀ مشخص به کسی گفت که برخی افراد به خاطر اهداف شخصی شان با "حمایت سازمان‌های استخباراتی خارجی" در تلاش به زانو در آوردن حکومت هستند. او مدعی است که رئیس جمهور غنی برای انکشاف افغانستان برنامه های درازمدت دارد، اما به گفتۀ وی کسی با رئیس جمهور در تطبیق این برنامه‌ها همکاری کامل نمی‌کند.

قیوم کوچی ضمن فراخواندن مردم به حمایت از دولت گفت: "رئیس جمهور حتا حساب یک پول را هم می‌گیرد، اما با تاسف که تیمی که لازم است در کنار وی نیست. جای خوشحالی است که اکنون مردم فهمیده اند که در درون نظام کسانی است که نظام را تخریب می‌کنند."

بر اساس توافقنامۀ تشکیل حکومت وحدت ملی، رئیس جمهور غنی و رئیس اجرائیه عبدالله عبدالله هر یک باید ۵۰ درصد ماموران ارشد دولت را با تفاهم یکدیگر به کار بگمارند که این نکته از آغاز کار حکومت وحدت ملی با چالش روبرو شده و حتا شماری از وزارت‌خانه های کلیدی به شمول وزارت دفاع برای مدت زیادی از سوی سرپرستان اداره می‌شد.

آقای کوچی با انتقاد تند از شماری از رسانه‌ها در افغانستان که به گفتۀ وی "رسانه‌های دشمن" بوده و از بیرون تمویلمی شوند، مردم را ترغیب کرد که به این رسانه ها گوش ندهند زیرا به باور وی آنان "بقای نظام و آبادی افغانستان" را نمی‌خواهند.

آقای کوچی در حالی از عدم استقلالیت رئیس جمهور در کارها سخن می گوید که چند روز پیش، عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، در صحبت در جمعی از هوادارانش گفت که رئیس جمهور تمام صلاحیت‌ها را قبضه کرده است. آقای دوستم همچنان رئیس جمهور غنی و رئیس اجرائیه عبدالله را به قوم‌گرایی متهم کرد.

XS
SM
MD
LG