لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ به اظهارات دوستم واکنش نشان داد


جنرال دوستم رهبران حکومت وحدت ملی را به قوم پرستی متهم کرد
جنرال دوستم رهبران حکومت وحدت ملی را به قوم پرستی متهم کرد

ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به گفته‌های اخیر عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری که رهبران حکومت وحدت ملی را به قوم پرستی متهم کرده است، واکنش نشان داده و این اظهارات را خلاف شان و جایگاه آقای دوستم و سد راه اصلاحات بنیادی خوانده است.

ارگ با نشر اعلامیه‌ای گفته است که "هم اکنون در پرتو قانون اساسی و دموکراسی نوپای کشور، ظرفیت برای درک متقابل و ایجاد هر نوع بحث در هر سطحی در نهاد های تصمیم گیری و کلان کشور وجود دارد."

آقای دوستم که پیش از این نیز رئیس جمهور غنی را به مشورت نکردن و نادیده گرفتن متهم کرده بود، روز گذشته در جمعی از هوادارانش گفت که نباید صلاحیت‌های معاونیت اول ریاست جمهوری در قبضۀ رئیس جمهور باشد.

در همین حال ارگ در واکنش به این اظهارات گفته است که آقای دوستم "به عنوان یک مقام ملکی از کلیه صلاحیت های قانونی و واگذار شده" استفاده می‌کند. ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرده است که بهتر است دیدگاه ها و راهکارهای متفاوت در مراجع تصمیم گیری کلان کشور ارایه شود.

در خبرنامۀ ارگ آمده است " طرح این نوع مباحث در فضای مجازی و خارج از دایرۀ مراجع تصمیم گیری از یک طرف مانع اصلاحات بنیادی شده و از جانب دیگر فرصت را برای سؤ استفاده دشمنان کشور فراهم می کند."

آقای دوستم همچنان گفت که حلقاتی در حکومت درکنار بی نتیجه نشان داد عملیات های او، در تلاش از بین بردنش نیز می باشند. اما ریاست جمهوری افغانستان گفته است که این اتهامات نیاز به بررسی و تحقیقات همه جانبه از سوی نهاد های عدلی و قضایی کشور دارد، تا صحت و عدم آن تثبیت و در مطابقت با قوانین کشور با آن برخورد شود.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG