لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز مرحله نخست بهره بردای میدان هوایی غزنی


میدان هوایی غزنی درحدود ۱۴کیلو متری جنوب شرق مرکز شهر غزنی موقعیت دارد.
میدان هوایی غزنی درحدود ۱۴کیلو متری جنوب شرق مرکز شهر غزنی موقعیت دارد.
میدان هوایی ولایت غزنی، سر انجام بعد از ماه ها انتظار باشندگان آن ولایت غزنی، با نشست اولین طیاره یک شرکت خطوط هوایی خصوصی به بهره برداری سپرده شد.

این میدان هوایی که درحدود ۱۴کیلو متری جنوب شرق مرکز شهر غزنی موقعیت دارد با هزینه ی دو میلیون وشش صد هزار دالر امریکایی در مرحله اول بصورت خامه(خاکی) ساخته شده است.

مقام های محلی، درغزنی می گویند که کار ساخت دومرحله این میدان هوایی تکمیل شده است و دومرحله دیگر آن درسال آینده تکمیل خواهد شد.

باشندگان شهر غزنی نیز با ابراز خرسندی و استقبال ازشرکت هوایی افق شرق که اولین پرواز های داخلی را از این ولایت به کابل پایتخت کشور آغاز کرد است گفتند که بعد ازاین مردم و تجار محلی غزنی با استفاده از پرواز های هوایی، مورد تحدید مخالفان مسلح و سایر گروه های دهشت افگن در مسیر راه قرار نخواهند گرفت.

والی غزنی از وزارت ترانسپورت و هوانوردی کشور خواست که در ساخت ترمینال و بلند رفتن قابلیت این میدان هوایی نیز تلاش نمایند تا درآینده پروازهای بین المللی نیز از این میدان صورت گیرد.

کار ساخت میدان هوایی غزنی دو سال قبل آغاز شده بود اما؛ پس از اندک زمان کوتاهی کارآن به دلایل نا معلوم متوقف گردید ولی مسئولان در آن زمان علت توقف آن را ضعف شرکت قرارد کننده عنوان نموده بودند.

وعده کمک هند

همچنان والی غزنی از کمک یک میلیون دالری هند خبر داده می گوید که مقام های هندی نیز به وی وعده نموده است که یک میلیون دالر را دربخش های بازسازی این ولایت به مصرف می رساند.

درهمین حال محمد قاسم وفایی زاده، معین پالیسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی کشور در این باره گفت "همانطوری که غزنی پایتخت فرهنگ وتمدن جهان اسلام است وزارت ترانسپورت تلاش خواهد کرد که خدمات بهتری ترانسپورتی را درغزنی فراهم نماید تا باشندگان کشور و گردشگران داخلی وخارجی بتوانند بدون کدام مشکل در این ولایت رفت و آمد نمایند.

قبل بر این باشندگان غزنی شکایت داشتند که به دلیل نا امنی راه های مواصلاتی این ولایت با کابل پایتخت کشور، آنان خسارات مالی و جانی زیادی درمسیر راه متهمل شده اند که با آغاز پروازهای داخلی مشکلات سفر تاجران ملی، گردشگران وشماری ازباشندگان این ولایت به غزنی مرفوع می شود.

کپتان احمد جاهد عظیمی، رییس شرکت هوایی افق شرق دراین باره می گوید "با آنکه خطوط پرواز میدان هوایی غزنی خامه می باشد اما قابل استفاده بوده وآنان تصمیم دارند که هفته دوبار پروازهای شانرا ازکابل به غزنی ادامه بدهند وقیمت تکت نیز با مشوره مقامات محلی و مردم بعدا تعین می گردد."

میدان هوایی ولایت غزنی در ۱۴ کیلومتری جنوب شرق شهرغزنی موقعیت دارد که برای تامین امنیت این میدان هوایی، لوای سوم قول اردوی ۲۰۳ تندر اردوی ملی نیزدرآن ساحه جابجا شده است.
  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG