لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش برای کاهش سرایت پولیو در غزنی


مسوولان صحی ولایت غزنی گفته اند که برای موثریت بیشتر مبارزه بر ضد ویروس پولیو در آن ولایت، تطبیق واکسین هم به گونۀ چکاندن قطره به دهن کودکان و هم به گونۀ زرقی قابل دسترس است.

ظاهر شاه نیکمل، رییس صحت عامۀ غزنی به صدای امریکا گفت که تلاش می‌شود خطر سرایت ویروس پولیو در آن ولایت به حد اقل رسانده شود.

آقای نیکمل گفت: "در سطح ولایت غزنی روزانه حدود ۱۰۰۰ طفل در مقابل ویروس پولیو واکسین می شوند که از این جمله حدود ۲۰۰ طفل به شکل زرقی واکسین می شوند."

به گفتۀ آقای نیکمل، واکسین زرقی پولیو (IPV) در تمام مراکز صحی غزنی موجود بوده و اکنون بیش از ۸۰درصد مردم آن ولایت به واکسین ضد پولیو دسترسی دارند.

همزمان با گسترش دسترسی به واکسین پولیو، آگاهی مردم نیز در مورد فواید واکسین پولیو نسبت به گذشته افزایش یافته است.

زهرا، باشندۀ ولایت غزنی می‌گوید که اکنون پی برده است که بیماری پولیو به خاطری خطرناک است که علاج نداشته و تنها راه پیشگیری از ابتلا به آن تطبیق واکسین است و بس. او از خانواده‌ها می‌خواهد که در زمینۀ تطبیق واکسین به کودکان شان سهل انگاری نکنند.

جنگ و ناامنی، مخالفت گروه‌های مسلح مخالف دولت به ویژه طالبان با تطبیق خانه به خانۀ واکسین پولیو و نیز در برخی موارد تبلیغات نادرست در مورد واکسین پولیو، سبب شده است که ده‌ها هزار کودک افغان از دریافت واکسین پولیو محروم شوند.

افغانستان، پاکستان و نایجریا تنها سه کشور جهان است که در آن ویروس وحشی پولیو گردش دارد.

در سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۸ واقعۀ مثبت پولیو در افغانستان و ۱۲۸ واقعۀ مثبت پولیو در پاکستان به ثبت رسیده بود.

XS
SM
MD
LG