لینک های دسترسی

Breaking News

عضو شورای ولایتی غور در درگیری با نیروهای امنیتی افغان کشته شد


عزت الله بيگ عضو شورای ولايتی غور، در درگيری با نيروهای امنيتی افغان كشته شد.

مقام‌های محلی غور می‌گويند که عزت‌الله بيگ، عضو شورای ولايتی غور صبح روز پنجشنبه ۱۴ جنوری (۲۵ جدی) در درگيری با قطعه ٠١ نيروهای امنيت ملی زخمی و بعد از انتقال به شفاخانه جان باخته است.

جنرال نور محمد كوهنورد، والی غور به صدای امريكا گفت که در اين درگيری سه محافظ آقای بيگ و يک سرباز امنيت ملی کشته و يک سرباز زخمی شده است.

رياست عمومی امنيت ملی افغانستان نيز در تویتر نگاشته است كه قطعات خاص امنيت ملی تلاش داشتند تا عزت الله بيگ را به اتهام ترور عبدالرحمان عطشان، معاون شورای ولايتی غور و بسم الله عادل ايماق، مسوول راديو صدای غور بازداشت کنند.

امنیت ملی افغانستان گفته است که آقای بیگ به جای تسليم شدن، به سوی نيروهای عملياتی آتش گشوده و در درگيری با نیروهای امنیتی زخمی و سپس جان باخته است.

شورای امنیت ملی افغانستان با نشر یک اعلامیه گفته است که بر اساس حکم رییس جمهور محمد اشرف غنی هیاتی به ریاست محمد حمید طهماسی، سر مفتش نظامی دفتر شورای امنیت ملی به ولایت غور اعزام می شود تا این رویداد را بررسی همه جانبه کند.​

در اعلامیۀ شورای امنیت ملی از مردم ولایت غور خواسته شده است تا "خونسردی خویش را حفظ کرده" و در پیگرد این رویداد، هیات موظف را همکاری کنند.

عصر روز پنجشنبه نيز هواداران آقای بيگ وارد شهر فيروز كوه مرکز ولایت غور شده به گلوله پرداخته و برای ساعاتی امنيت شهر را بر هم زدند.

XS
SM
MD
LG