لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن دو مقام افغان در اثر انفجار ماین در کابل و غور


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

وزارت داخلۀ افغانستان می‌گوید که در اثر انفجار ماین تعبیه‌شده در شهر کابل، دو نفر به شمول معاون والی این ولایت کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

این انفجار حوالی ساعت ۹:۴۰ دقیقۀ صبح امروز سه‌شنبه ۱۵ دسمبر (۲۵ قوس) در مکروریان چهارم از مربوطات حوزۀ نهم شهر کابل به وقوع پیوسته است.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت به خبرنگاران گفت که موتر نوع "لنکروزر" حامل محبوب‌الله محبی، معاون والی کابل هدف ماین مقناطیسی قرار گرفته که در این انفجار آقای محبی همراه با سکرترش کشته شده اند.

او افزود که در این انفجار دو نگهبان آقای محبی زخمی شده و برای درمان به شفاخانه منتقل شده اند.

سخنگوی وزارت داخله این رویداد را "جنایت جنگی و ضد بشری" دانسته و افزوده است: "در هفته‌های اخیر هسته‌های تروریستی ماین‌گذار بازداشت شده و بخش‌های کشفی و امنیتی برای مهار این وضعیت و سرکوب تروریستان تلاش‌های شان را تقویت بخشیده ‌اند."

انفجار در غور

مقام‌های محلی ولایت غور می‌گویند که در اثر انفجار ماین مقناطیسی، عبدالرحمان عطشان، معاون شورای ولایتی این ولایت کشته شده است.

در این انفجار همچنان عبدالرحیم رضازاده، عضو دیگر شورای ولایتی غور، همراه با پسرش که رانندۀ موتر بوده زخمی شدند.

این انفجار بعد از ظهر امروز در ​ مرکز شهر فیروزکوه و در نزدیکی ساختمان شفاخانه دولتی این شهر بوقوع پیوسته است.

عارف عابر، سخنگوی والی غور گفت که موتر حامل این دو عضو شورای ولایتی زمانی هدف ماین تعبیه‌شده قرار گرفت که آنان به طرف خانه‌های شان در حرکت بودند.

آقای عابر افزود که بررسی‌های نیروهای امنیتی در این ولایت برای شناسایی عاملان این انفجار آغاز شده است.

مسوولیت این انفجارها را تا اکنون هیچ گروهی به عهده نگرفته است.

این در حالی است که دو روز پیش موتر توفیق وحدت، نمایندۀ مردم کابل در ولسی‌ جرگۀ این کشور در مربوطات حوزۀ یازدهم امنیتی شهر کابل هدف ماین تعبیه‌شده قرار گرفت که در آن دو تن کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG