لینک های دسترسی

Breaking News

گولدن گلوب ۲۰۲۰: آنچه باید بدانید


جشنوارۀ ۷۷ اعطای جوایز گولدن گلوب شام یکشنبه پنجم جنوری (۱۵ جدی) به وقت غرب امریکا در ایالت کالیفورنیا برگزار می‌شود.

گولدن گلوب یکی از معتبرترین رویدادهای اهدای جوایز فلم و تلویزیون در ایالات متحدۀ امریکا است که به نام "مهمانی بزرگ" نیز شهرت دارد.

مراسم گولدن گلوب امسال به گونۀ زنده از شبکۀ ان بی سی امریکا پخش خواهد شد. میزبان و مجری برنامه امسال ریکی جرویس، کمیدین بریتانیایی است، این پنجمین بار است که جرویس مجری گولدن گلوب شده است.

جوایز گولدن گلوب به ۲۵ دسته تقسیم می شوند -۱۴ نامزد در سینما و ۱۱ نامزد در تلویزیون- که در هر گروه پنج نامزد وجود دارد که در مجموع ۱۲۵ نامزد می شود.

به عنوان برجسته ترین نام‌ها در فهرست نامزدان جوایز امسال می توان بهجنیفر انیستن در سریال تلویزیونی "برنامه صبحگاهی"، جنیفر لوپز در فلم "شیادان" و تیلر سویفت در فلم موزیکال "گربه‌ها" اشاره کرد.

به این نکته نیز باید اشاره کردکه مریل استریپ با نامزد شدن برای نقش آفرینی در سریال "دروغ‌های کوچک بزرگ" برای ۳۲ مین بار نامزد گولدن گلوب شده و ریکارد بیشترین نامزدی این جایزه را به نام خود ثبت کرده است.

متصدیان مراسم توزیع جوایز گولدن گلوب روز پنجشنبه گذشته گفتند که مارگوت روبی، رامی ملک، سکارلت جانسن، برد پیت، لیوناردو دی کاپریو، چارلیز تیرون و دانیل کریگ از جمله ستاره‌هایی خواهند بود که جوایز را به برندگان توزیع خواهند کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جشنوارۀ امسال گولدن گلوب غذای مهمانان است که به مهمانان غذای بدون گوشت داده خواهد شد. مسوولان گولدن گلوب هدف این حرکت نمادین را "جلب توجه به تغییرات اقلیمی" خوانده اند.

نامزدان و برندگان گولدن گلوب توسط "انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA)" گروهی تشکیل یافته از روزنامه‌نگاران و عکاسان که با صنعت سرگرمی‌ها آشنایی دارند، انتخاب می شوند. اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود از تقریباً ۵۵ کشور مختلف جهان استند.

XS
SM
MD
LG