لینک های دسترسی

Breaking News

یونان از سرازیر شدن سیل پناهجویان افغان هراس دارد 


گروهی از مهاجرین در مرز یونان و ترکیه
گروهی از مهاجرین در مرز یونان و ترکیه

مقامات یونانی می‌گویند که از هراس سرازیر شدن مهاجرین غیرقانونی افغان به این کشور، نیروهای بیشتری را در مرز با ترکیه جابجا می‌کند.

در ساحهٔ مرزی با ترکیه، یونان از پیش ۱۵۰۰ تن از نیروهای مرزی را در مدت چند ماه گذشته مستقر کرده است، اما اکنون ۲۵۰ منسوب دیگر را به این ساحه می‌فرستد.

مقامات گفته اند که در حدود ۸۰۰ محافظ سرحدی دیگر را در میدان‌های هوایی و ساحات هم‌ مرز با ترکیه جابجا می‌کند.

بر اساس معلومات مقامات یونان، شمار مهاجرین افغان پس از آن افزایش یافت که طالبان کنترول افغانستان را به دست گرفتند.

یونان در جریان دو سال گذشته پالیسی مهاجرت و نظارت از مرز‌هایش را تشدید بخشیده و دیوار در مرز با ترکیه را نیز گسترش داده است.

این کشور همچنان شبکه‌های نظارتی مجهز با تکنالوژی پیشرفته را در ساحات مرزی نصب کرده است تا از داخل شدن مهاجرین به خاک این کشور جلوگیری کند.

گروه‌های حقوق بشر یونان را متهم کرده اند که این کشور به گونۀ آنی و پیش از آن که پناهجویان درخواست پناهندگی بدهند، آنان را اخراج کرده است، اما آتن این اتهامات را رد کرده است.

ناتس میتاراچی، وزیر مهاجرت یونان امروز ۱۱ اکتوبر (۱۹ میزان) در پارلمان این کشور گفت که شماری از کشورهای اتحادیهٔ اروپا مجبور شده اند برای جلوگیری از مهاجرت‌ها اقدامات شدیدتری را روی دست گیرند.

پولند و لیتوانیا در ماه‌های اخیر با افزایش مهاجرت عراقی‌ها و افغان‌ها مواجه است که از بلاروس وارد این کشورها شده است. این کشور‌ها بلاروس را متهم می‌کنند که برای کاهش فشار مهاجرین بر این کشور، آنان را به رفتن به کشورهای اتحادیه‌ٔ اروپا ترغیب می‌کند.

XS
SM
MD
LG