لینک های دسترسی

Breaking News

شماری از پناهجویان افغان از یونان به آلمان منتقل می‌شوند


گروه کودکانی که به آلمان منتقل شدند
گروه کودکانی که به آلمان منتقل شدند

در جریان هفتهٔ‌ جاری دو گروه پناهجویانی که بین ۱۱ تا ۱۵ سال دارند از یونان به آلمان منتقل شدند. قرار است صدها پناهجوی دیگر به زودی از کمپ‌های یونان به آلمان انتقال یابند.

تا اکنون ۵۰ نفر از پناهجویان کمپ لسبوس یونان در آلمان با خانواده های شان پیوسته اند و قرار است در مجموع حد اقل ۳۵۰ پناهجو زیر سن به آلمان انتقال داده شوند.

در اوایل هفتهٔ‌ جاری یک گروه دیگری از پناهجویان زیر سن به لگزامبورگ انتقال داده شدند.

در کنار این، هشت کشور دیگر اتحادیهٔ‌ اروپایی و سویس توافق کرده اند که پناهجویان نوجوان را بپذیرند به این حساب ۱۶۰۰ پناهجو به این کشور ها انتقال داده خواهند شد.

بشتر این پناهجویان زیرسن‌، شهروندان افغانستان و سوریه اند.

یک سوم حصه‌ٔ‌ از ۱۰۰ هزار مهاجر و پناهجو در یونان را کودکان تشکیل می‌دهند که بیش از ۵۰۰۰ آن از خانواده های شان جدا شده و بدون سرپرست اند.

مقامات یونانی گفته اند که امیدوار اند با این اقدام ازدحام از کمپ های پناهجویان و مهاجرین این کشور در حالی کاهش یابد که کروناویروس به سرعت در جهان در حال گسترش است.

در اوایل هفتهٔ‌ جاری، دیدبان حقوق بشر از یونان خواست تا پناهجویان زیر سن بی سرپرست را از نظارت خانه های آزاد کند که وضعیت بد بهداشتی دارد.

با وجود آنکه موارد مثبت کووید۱۹ در کمپ‌های مهاجرین گزارش شده است، اما مقامات یونانی تاکید دارند که توانسته اند از گسترش ویروس جلوگیری کنند.

XS
SM
MD
LG