لینک های دسترسی

Breaking News

یونان: تلاش برای یافتن پناهجویان ناپدید شده در دریا جریان دارد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

محافظان ساحلی یونان روز پنجشنبه ۲۳ فبروری (چهارم حوت) گفتند که در تلاش یافتن چهار پناهجو اند که گمان می رود پس از واژگون شدن قایق شان ناپدید شده اند.

نیروهای ساحلی یونان گفتند که ۱۸ پناهجو را در نزدیکی جزیرهٔ ساموس در دریای اژه نجات دادند. این نجات یافتهگان گفته اند که چهار تن از همراهان شان از قایق به دریا افتادند.

در مورد اینکه این پناهجویان از کدام کشور اند، چیزی گفته نشده، اما به اساس معلومات سازمان ملل متحد، اکثریت افرادی که از دریای اژه بین ترکیه و یونان به سمت اروپا عبور می کنند، شهروندان افغانستان، سوریه و چند کشور دیگر استند که به دلیل ناامنی و شرایط سخت زندگی مجبور به ترک کشورهای خود شده اند.

محافظین ساحلی یونان در بیانیهای اعلام کرد که کشتی‌ها و هلیکوپترهای گشت‌زنی یونان با کمک یک کشتی بزرگ اتحادیهٔ اروپا به جستجوی پناهجویان مفقود شده ادامه می دهند.

سالانه هزاران نفر به هدف پناهندگی در کشورهای اروپایی سعی می‌کنند از مسیر خطرناک دریا بین ترکیه و یونان به سمت اروپا عبور کنند.

سازمان بین المللی مهاجرت گفته است که حدود ۳۸۰ نفر در سال ۲۰۲۲ در شرق مدیترانه جان باخته یا مفقود شده اند.

بر اساس معلومات این سازمان، از آغاز سال روان میلادی تاکنون حداقل ۱۸ نفر در این آب ها جان باخته یا مفقود شده اند.

مقامات یونان در ماه اکتوبر اعلام کردند که دو قایق حامل پناهجویان با بیش از ۱۴۰ سرنشین در دو حادثهٔ جداگانه در آب های یونان غرق شدند و دست کم ۲۳ نفر در آن جان باختند.

پس از تسلط دوبارهٔ طالبان در افغانستان در ماه اگست سال ۲۰۲۱، ده ها هزار نفر این کشور را ترک کردند و برخی از آنها تلاش می‌کنند از مسیرهای غیرقانونی و پرخطر خود را به اروپا برسانند.

XS
SM
MD
LG