لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله باری در امریکا یک کشته و ۲۴ زخمی برجا گذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام ها در ایالت جنوب‌شرقی ارکنساس امریکا روز یکشنبه ۲۰ مارچ (۲۹ حوت) گفتند که در اثر گلوله باری در جریان یک نمایشگاه موتر یک نفر کشته و ۲۴ نفر دیگر، به شمول شش کودک زخمی شدند.

پولیس این ایالت گفته است که این گلوله باری ناوقت شب شنبه در جریان یک رویداد اجتماعی سالانه در شهرک دوما به وقوع پیوست، اما انگیزهٔ این گلوله باری تا حال واضح نشده است.

آسا هاچینسون، والی ارکنساس، در یک تویت نوشته است که از جمله زخمی شدگان، ۱۸ نفر آن‌ها در شفاخانه بستری شده اند.

آقای هاچینسون افزود که دو مظنون به ارتباط این گلوله باری شناسایی شده و یکی از مظنونین در یک قضیهٔ دیگر در بازداشت به سر می برد.

تا حال در مورد هویت مظنونین معلومات ارایه نشده است.

شهرک دوما که ۴۰۰۰ نفر جمعیت دارد،‌ در ۱۴۴ کیلومتری جنوب لیتل راک،‌ مرکز ایالت ارکنساس موقعیت دارد.

نمایشگاه موتر بخشی از یک رویداد اجتماعی در این منطقه است که در بهار هر سال تحت نام هود-نیک (Hood-Nic) برگزار می شود.

یک سخنگوی ایالت ارکنساس گفته است که شش کودک که در جریان این گلوله باری زخمی شده اند،‌ در شفاخانهٔ‌ اطفال لیتل راک بستری شده اند و شماری از آن‌ها روز یکشنبه، از شفاخانه مرخص شدند.

ایالت ارکنساس در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز دو بار شاهد گلوله باری بود که در اثر آن دست کم یک نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس قانون اساسی ایالات متحده، شهروندان این کشور حق داشتن و مالکیت اسلحه را دارند، اما این موضوع همواره یکی از مباحث داغ انتخاباتی و سیاسی در واشنگتن دی‌سی بوده است، زیرا سالانه ده ها هزار نفر در اثر خشونت‌‌های مسلحانه در سراسر این کشور کشته و زخمی می‌شوند.

XS
SM
MD
LG