لینک های دسترسی

Breaking News

تندروان در نایجریا ۱۴۰ دانش‌آموز یک مکتب را ربودند 


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

تندروان مسلح امروز پنجم جولای (۱۴ سرطان) از یک مکتب در شمال‌غرب نایجریا ۱۴۰ دانش آموز را ربودند.

یکی از مسوولین لیسهٔ بیتل بپتست گفت که حمله کنندگان نخست به گلوله‌باری پرداخته و بر محافظین مکتب چیره شدند و سپس دانش‌آموزان را ربودند.

گروه‌های مسلح جنایت‌پیشه در شمال‌غرب و مناطق مرکزی نایجریا همواره قریه‌ها را غارت و مواشی را سرقت می‌کنند و برای دریافت پول دست به اختطاف می‌زنند، اما گراف ربودن شاگردان و محصلان از آغاز سال جاری افزایش یافته است.

بر اساس معلومات یکی از معلمان، تنها ۲۵ نفر از شاگردان تازه ربوده شده توانسته اند از چنگ ربایندگان فرار کنند، اما از سرنوشت ۱۴۰ دانش‌آموز دیگر خبری نیست.

پولیس ایالت کادونا این واقعه را تایید کرد، اما جزییات بیشتر در این خصوص ارایه نکرد. با آنهم مقامات گفته اند که پولیس ۲۶ نفر دیگر، به شمول یک معلم را نجات دادند.

از ماه دسمبر سال گذشته به اینسو در حدود ۱۰۰۰ دانش‌آموز در نایجریا اختطاف شده اند، اما اکثریت شان با میانجی‌گری مقامات محلی دوباره آزاد شده ولی شمار دیگری هنوز هم در اسارت به سر می‌برند.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، آشوب‌گری گروه‌های تبهکار در ساحات شمالی، شمالغربی و مرکزی نایجریا سبب شده است که حدود ۷۰۰ هزار باشندۀ این ساحات از خانه‌ها و روستاهایشان بی‌جا شوند.

XS
SM
MD
LG