لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس ننگرهار: عامل ترور کارمندان زن تلویزیون انعکاس بازداشت شد


پولیس ننگرهار می‌گوید که مسوول یک گروهی را بازداشت کرده است که امروز کارمندان زن تلویزیون انعکاس مستقر در شهر جلال‌آباد را به ضرب گلوله کشتند.

جمعه‌گل همت، قوماندان امنیهٔ ننگرهار به خبرنگاران گفت که فردی به نام "قاری بصیر" که عضویت گروه طالبان را دارد، با تفنگچهٔ بی‌صدا که از آن در حمله بر کارمندان تلویزیون انعکاس استفاده کرده بود، بازداشت شده است.

اما او در مورد این که آیا سایر اعضای این گروه نیز در حملات امروزی دخیل بوده اند یا این فرد به تنهایی این حملات را در دو ساحهٔ مختلف شهر انجام داده است، معلومات بیشتر ارایه نکرد.

مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار امروز گفتند که در دو رویداد جداگانه سه کارمند زن تلویزیون خصوصی انعکاس به ضرب گلولۀ مردان مسلح کشته شدند.

ضیاالحق امرخیل، والی ننگرهار می‌گوید مردان مسلح حوالی عصر سه شنبه دوم مارچ (۱۲ حوت) در ناحیۀ اول شهر جلال آباد بر دو کارمند تلویزیون انعکاس گلوله باری کردند و که این دو زن "جابجا" کشته شدند.

آقای امرخیل گفت که در این رویداد یک زن سالمند که از همان ساحه عبور می‌کرد، در اثر اصابت گلوله زخمی شده است.

آقای امرخیل گفت که در رویداد دوم، یک زن دیگر کارمند تلویزیون انعکاس در مربوطات ناحیۀ چهارم شهر جلال آباد به ضرب گلوله کشته شد.

مسوولان تلویزیون انعکاس نیز کشته شدن سه کارمند خود را تایید کرده و گفته اند که آنان در بخش دوبلاژ کار می‌کردند.

گلزاده سنگر، سخنگوی شفاخانۀ دولتی ننگرهار به صدای امریکا گفت که جسد سه زن به این شفاخانه منتقل شده است. او همچنان از انتقال یک زن سالمند که زخمی شده است، خبر داد.

دیدبان رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) ضمن محکوم کردن این رویداد از حکومت افغانستان خواست تا عاملان آن را به سزای عمل شان برساند.

ریاست جمهوری افغانستان این حملات را تقبیح کرد و گروه طالبان را به انجام آن مقصر خوانده است. اما طالبان گفته اند که در این حمله دست نداشته و گروه داعش ادعا کرده است که این حملات را انجام داده است.

در اعلامیهٔ ریاست جمهوری از محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نقل شده که گفته است: "طالبان با انجام این چنین حملات بزدلانه و ایجاد فضای رعب و وحشت، نمی توانند صدای رسای دفاع از جمهوریت و دستآوردهای دو دهۀ پسین را خاموش سازند."

حدود سه ماه پیش، ملالی میوند، یکی از مجریان تلویزیون انعکاس و رانندۀ وی در گلوله‌باری افراد مسلح ناشناس در شهر جلال آباد کشته شدند.

XS
SM
MD
LG