لینک های دسترسی

Breaking News

حافظ سعید بنیانگذار لشکر طیبه محکوم به ۳۱ سال حبس شد 


یک محکمه در پاکستان ناوقت جمعه هشتم اپریل ( ۱۹ حمل) حافظ سعید، رهبر و بنیانگذار گروه شبه نظامی لشکر طیبه را به ۳۱ سال زندان محکوم کرد .

سعید که از سوی ایالات متحده و هند در پیوند به دست داشتن حملات مرگبار سال ۲۰۰۸ میلادی در هند متهم بوده است ، به اتهام تامین مالی دهشت افگنی نیز متهم شده است.

سعید از سال ۲۰۲۰ میلادی به این سو به دلیل چندین اتهام مشابه مجرم شناخته شده و در زندان به سر می برد.

سعید در جریان یک دهه گذشته چندین بار دستگیر و آزاد شده است،‌ اما هرگونه دخالت را در حملات مرگبار تروریستی سال ۲۰۰۸ میلادی در شهر بمبئی هند را رد کرده است، حملاتی که در اثر آن بیش از ۱۶۰ نفر به شمول شهرواندان امریکایی کشته شدند.

حافظ سعید از سوی ایالات متحده به عنوان یک تروریست خوانده شده و وزارت عدلیه این کشور ۱۰ میلیون دالر برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری او شود جایزه تعیین کرده است .

هند چندین بار از پاکستان خواست تا حافظ سعید را به دلیل مظنون بودن وی در حملات خونین ممبی به هند تسلیم نماید، ولی پاکستان از انجام این کار ابا ورزید.

هند تا هنوز در مورد حکم جدید ۳۱ سال زندان حافظ سعید کدام واکنشی نشان نداده است،‌ اما روز جمعه اعلام کرد که پسر حافظ سعید، حافظ طلحه سعید، بر اساس قانون جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی به عنوان " دهشت افگن" شناخته شد.

هند گفته است که طلحه سعید در شهر لاهور پاکستان زندگی می کند و هم اکنون فعالانه در استخدام ، فراهم آوری تسهیلات مالی و پلانگذاری انجام حملات در داخل هند و همچنین علیه اهداف و منافع هند در خاک افغانستان، مصروف میباشد.

هند از سال ها به این سو، پاکستان، رقیب قدیمی خود را، به حمایت از شبه نظامیان اسلامگرا برای انجام حملات علیه اهداف هند متهم کرده است. ولی پاکستان این ادعا را رد می کند و در عوض هند را به حمایت از شورشیان جدایی طلب در کشورش متهم می کند.

XS
SM
MD
LG