لینک های دسترسی

Breaking News

تندرو شناخته شدۀ پاکستانی به ۱۱ سال زندان محکوم شد


حافظ سعید، تندرو شناخته شدۀ پاکستانی روز چهارشنبه ۱۲ فبروری (۲۳ دلو) از سوی یک محکمه در شهر لاهور پاکستان به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

سعید که رهبر گروه جماعت الدعوه در پاکستان است، از سوی محکمه به مورد مرتبط با تروریزم؛ عضویت در یک گروه ممنوعه و جمع آوری پول برای تمویل فعالیت‌های دهشت افگنی، مجرم شناخته شد.

ملک ظفر اقبال، تندرو دیگر پاکستانی که همکار حافظ سعید است، به عین اتهامات به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

حافظ سعید به طراحی حملات مرگبار ۲۰۰۸ در شهر ممبای هند متهم است که در آن ۱۶۶ نفر به شمول شهروندان امریکایی، کانادایی و اروپایی کشته شدند.

اما حکم تازۀ محکمۀ پاکستان با آنکه سعید را به عضویت گروه ممنوعه و تمویل دهشت افگنی متهم کرده، هیچ یادی از دست داشتن وی در حملۀ ممبای نکرده است.

پیش از این، حافظ سعید دست داشتن در حملۀ ممبای را رد کرده گفته بود که شبکه او که شامل ۳۰۰ مدرسه، مکتب، شفاخانه، مطبعه و خدمات امبولانس است، هیچ ربطی با گروه های تندرو ندارد.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۲ برای معلوماتی که منجر به گرفتاری حافظ سعید شود، مبلغ ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرده بود.

حکم زندان در حالی بر حافظ سعید صادر می‌شود که گروه کاری اقدام مالی (FATF) به پاکستان تا پایان ماه فبروری وقت داده است که بر ضد شبکه های مالی سازمان‌های دهشت افگن فعال در آن کشور اقدام جدی کند، در غیر آن پاکستان شامل فهرست سیاه این نهاد خواهد شد.

گروه کاری اقدام مالی که یک سازمان بین المللی برای مبارزه علیه پولشویی و تمویل دهشت افگنی است، سال گذشته میلادی پاکستان را در فهرست خاکستری این سازمان قرار داد.

XS
SM
MD
LG