لینک های دسترسی

Breaking News

رییس جمهور هایتی به ضرب گلوله کشته شد


جوینیل مویز، رییس جمهور هایتی روز چهار شنبه هفتم جولای (۱۶ سرطان)‌ توسط مهاجمان ناشناس در اقامتگاه شخصی‎اش به ضرب گلوله کشته شد.

کلود جوزف، صدر اعظم موقت هایتی این رویداد را یک "اقدام غیرانسانی و وحشیانه" توصیف کرده و گفت که پولیس و اردوی کشور اوضاع امنیتی را تحت کنترول دارند.

اما به گزارش خبرگزاری رویترز صدای گلوله باری در سراسر پایتخت به گوش می‌رسد و بیم افزایش تنش و خشونت در آن کشور رو به افزایش است.

بر اساس گزارش‌ها، در حملۀ مهاجمان بر اقامتگاه آقای مویز، همسر وی نیز زخم برداشته است.

در حالی که هایتی از نظر سیاسی منقسم شده و با بحران بشری و كمبود فزایندۀ مواد غذایی دست وگریبان است، ترس از بی نظمی گسترده وجود دارد.

آقای جوزف در مصاحبه با رادیو کاریبس گفت: "رییس جمهور [ابتدا] زخمی شد و در اثر جراحات فوت کرد."

با اشاره به پیامد احتمالی کشته شدن رییس جمهور، آقای جوزف گفت: "تمام اقدامات غرض تداوم دولت و حمایت از ملت اتخاذ می‌شود".

جوینیل مویز پس از روی کار آمدن به عنوان رییس جمهور در سال ۲۰۱۷ با اعتراضات شدیدی روبرو شد. مخالفان‌اش امسال او را به اقتدارگرایی و دیکتاتوری متهم کردند؛ اتهاماتی که وی همواره رد کرده است.

در این اواخر پورتوپرنس، پایتخت این کشور شاهد افزایش خشونت‌ها بوده و باند‌های مختلف و پولیس برای کنترول شهر با هم درگیر بودند. عامل افزایش خشونت‌ها در این کشور فقر روزافزون و بی ثباتی سیاسی خوانده شده است.

XS
SM
MD
LG