لینک های دسترسی

Breaking News

مرکل گلوله باری هانو را پاشیدن زهر نژادپرستی خواند


آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در پیوند با گلوله باری اخیر در آن کشور گفته است که این رویداد "زهر" نژادپرستی را در جامعۀ آلمان پاشیده است.

یک مهاجم ۴۳ سالۀ آلمانی در دو رویداد جداگانه در شهر هانو در حومۀ فرانکفورت نه نفر را کشت که به گفتۀ مقام‌های آلمانی انگیزۀ این حمله از عقاید راست گرایانۀ این شخص ناشی شده بود.

خانم مرکل در پی این رویداد گفته است که نیاز به تحقیقات بیشتر در پیوند با این رویداد است، اما تعهد کرده است که در مقابل کسانیکه می‌خواهند در جامعه تفرقه بیاندازند، ایستادگی خواهد کرد.

مقام‌های پولیس گفته اند که مظنون مسلح حوالی ساعت ۱۰:۰۰ شب چهارشنبه ۱۹ فبروری (۳۰ دلو) به یک بار قلیان حمله کرد و چند نفر را کشت. به گفتۀ مقام‌ها، سپس مهاجم در فاصلۀ دو و نیم کیلومتری محل رویداد نخست، وارد یک بار سپورتی شده و به گلوله باری پرداخته و چند نفر دیگر را کشته است.

شش نفر دیگر در این دو رویداد زخمی شده اند و به گفتۀ مقام‌های پولیس، اکثر قربانیان مهاجران ترک تبار بوده اند.

پیتر بیوت وزیر داخله ایالت هیسن گفته است که با کمک شاهدان و کمره های نظارتی، پولیس توانست به زودی خانۀ مظنون را که در نزدیکی محل رویداد حملۀ دوم بود پیدا کنند.

آقای بیوت گفت که زمانیکه پولیس داخل خانۀ مهاجم مظنون شد، با اجساد وی و مادر ۷۲ ساله اش روبرو شد. او افزود که مهاجم و مادرش در اثر فیر مرمی کشته شده بودند و سلاح در دست حمله کننده بود.

در همین حال پولیس میگوید که مظنون مورد تعقیب پولیس و یا نهادهای استخباراتی آلمان نبود.

ارگان های مختلف از جمله شورای مرکزی مسلمانان، کنفدراسیون انجمن های کرد و شورای مرکز یهودیان در آلمان این حمله را تقبیح کرده اند.

XS
SM
MD
LG